Hoi iedereen
Ik kocht een Ecoflow Powerstream, een micro-inverter voor een kleine zonnepanelen-setup bij me thuis op het dak. Ik heb een rijhuisje en woon samen met m'n vriendin, ons verbruik is dus zeker niet groot. Baseload zit zo rond de 150 watt. De micro-inverter kan tot 800 watt op je thuisnetwerk zetten via een 220 volt stopcontact.
Werkt ook nog eens goed samen met de batterijen van Ecoflow, kortom, leuk projectje.
De micro inverter heeft een speciale kabel die 2 sets MC4 connectoren kan ontvangen.
Kan ik de twee kabels splitten in 2 positieve en 2 negatieve om zo de spanning te splitsen over de 4 connecties van de micro-inverter?
Ik hang hier even een schetsje aan voor de duidelijkheid. Thanks!
Ik kocht een Ecoflow Powerstream, een micro-inverter voor een kleine zonnepanelen-setup bij me thuis op het dak. Ik heb een rijhuisje en woon samen met m'n vriendin, ons verbruik is dus zeker niet groot. Baseload zit zo rond de 150 watt. De micro-inverter kan tot 800 watt op je thuisnetwerk zetten via een 220 volt stopcontact.
Werkt ook nog eens goed samen met de batterijen van Ecoflow, kortom, leuk projectje.
Mijn huidige setup
Nu heb ik 2 zonnepanelen van elk 420wp gekocht, geïnstalleerd en ze in serie geplaatst. Er lopen dus 2 kabels naar mijn kelder waar de micro inverter gaat staan.De micro inverter heeft een speciale kabel die 2 sets MC4 connectoren kan ontvangen.
Het probleem
Momenteel komt er dus 1 positieve en 1 negatieve kabel in de kelder binnen en wanneer ik deze aansluit aan de micro inverter, krijg ik een rood licht. De spanning is hoogstwaarschijnlijk te hoog om over 1 connectie te lopen.Kan ik de twee kabels splitten in 2 positieve en 2 negatieve om zo de spanning te splitsen over de 4 connecties van de micro-inverter?
Ik hang hier even een schetsje aan voor de duidelijkheid. Thanks!
/f/image/BLolg8HOyh3hasrpztUWvrvx.png?f=fotoalbum_large)