Elke dag precies zelfde tijd scherm voor 1 seconde zwart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester_78
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 16-08-2023
Ik merk dat elke dag precies om dezelfde tijd mijn monitor een seconde op zwart gaat en dan weer terug komt. Ook het geluid van nieuwe hardware toegevoegd speelt dan af.

Systeem :

i9 9900k
Gigabyte Z390 Aorus Pro
16gb Corsair vengeance lp
Asus Strix RTX 2070 OC
Seasonic Focus Plus Gold 650watt
Windows 10 (volledig upto date)
Lg 27Gl650F-B.Aeu (laatste driver)

Ik heb in logboeken zitten kijken of ik daar wat wijzer van word, maar zie geen meldingen van iets precies rond die tijd?

Wie heeft een idee wat het zou kunnen zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 12:41

Roytoch

Nietes

Om 23.00 en 07.00? Dat is wanneer je tarief van nacht naar dag gaat of andersom. Geen idee of en hoe dat invloed zou kunnen hebben.

Bij nader inzien sloeg dat nergens op en is de reactie onder mij een stuk slimmer.

[ Voor 28% gewijzigd door Roytoch op 11-08-2023 13:43 ]

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een stroomdipje? Zwaar apparaat dat aanspringt?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester_78
Marzman schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:41:
Een stroomdipje? Zwaar apparaat dat aanspringt?
Het is elke avond om 19:12, en geen zware stroomverbruiker die dan aan gaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 17-09 15:20
En als je je pc instelt op een andere tijdszone, is het dan nogsteeds op dezelfde tijd? Is het ook als je alle andere randapperatuur loskoppelt (en ook los van internet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester_78
Bartske schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:46:
En als je je pc instelt op een andere tijdszone, is het dan nogsteeds op dezelfde tijd? Is het ook als je alle andere randapperatuur loskoppelt (en ook los van internet)?
Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar mijn vermoeden is dat het iets met de Windows installatie te maken heeft. Draait al ruim 4 jaar sinds ik de computer heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 17-09 15:20
Jester_78 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:48:
[...]

Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar mijn vermoeden is dat het iets met de Windows installatie te maken heeft. Draait al ruim 4 jaar sinds ik de computer heb.
Sluit dan om 19.12 je pc eens bij de buren aan? Dan weet je of het met je stroom netwerk te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester_78
Wat mij trouwens wel opvalt is dat in het Nvidia Configuratiescherm mijn monitor (aangesloten via Displayport met VESA Club3D kabel) word herkent in de categorie Ultra HD, HD, SD -1080P 1920x1080 (ingebouwd) . En dus niet in de categorie Pc wat ik nooit heb begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester_78
Bartske schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:50:
[...]

Sluit dan om 19.12 je pc eens bij de buren aan? Dan weet je of het met je stroom netwerk te maken heeft.
99,9% uit te sluiten dat het met stroom netwerk te maken heeft, nieuwbouw woning, als het dan iets met stroom te maken zou hebben zou het het voedingsblok van de monitor de boosdoener moeten zijn. Maar dan zou je verwachten dat het vaker per dag gebeurt, pc staat hele dag aan, en gebeurt enkel om 19:12 elke avond. Wanneer het ook gebeurt is wanneer ik mijn Philips Tv (die ik als 2e monitor via hdmi heb aangesloten) aan zet dan gaat het lg beeldscherm ook even op zwart.

[ Voor 38% gewijzigd door Jester_78 op 11-08-2023 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 22:13

Echt niet.

Gewoon niet.

Ik neem aan dat je pc op dezelfde groep zit als je monitor, dus je pc zou bij een dip waarschijnlijk ook wel uitvallen. Evenals lampen die zouden flikkeren. Dat denk ik dus niet.

Zou het een achtergrondproces kunnen zijn dat om die tijd is ingepland? Die bijvoorbeeld iets met de driver doet?

Je zou even een linux live usb kunnen draaien. Treed het dan niet op, dan ligt het aan je windows installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echt niet.

Echt niet.

Gewoon niet.

En gebeurt het ook als er een andere monitor aan hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester_78
Echt niet. schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:05:
Ik neem aan dat je pc op dezelfde groep zit als je monitor, dus je pc zou bij een dip waarschijnlijk ook wel uitvallen. Evenals lampen die zouden flikkeren. Dat denk ik dus niet.

Zou het een achtergrondproces kunnen zijn dat om die tijd is ingepland? Die bijvoorbeeld iets met de driver doet?

Je zou even een linux live usb kunnen draaien. Treed het dan niet op, dan ligt het aan je windows installatie.
Pc en monitor zelfde groep, zelfs op een APC overspanning beveiliging verlengsnoer.

Zoiets is mijn vermoeden ook, alleen daar houd mijn kennis een beetje op en weet niet goed waar precies te zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Jester_78 op 11-08-2023 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:27

Orac

Ik mis je papa.

Ook het geluid van nieuwe hardware toegevoegd speelt dan af.
Staat er ergens een uitroepteken of kruis in de device manager?
(Control Panel, Hardware and Sound, Devices and Printers, Device Manager)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester_78
Orac schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:11:
[...]

Staat er ergens een uitroepteken of kruis in de device manager?
(Control Panel, Hardware and Sound, Devices and Printers, Device Manager)
In apparaat beheer geen kruis of uitroeptekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echt niet.

Echt niet.

Gewoon niet.

Aangezien het je monitor is die op zwart springt, zou het je gpu driver kunnen zijn. Stel dat je die opnieuw installeert? Of heeft je monitor een dag-nacht stand oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester_78
Echt niet. schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:19:
Aangezien het je monitor is die op zwart springt, zou het je gpu driver kunnen zijn. Stel dat je die opnieuw installeert? Of heeft je monitor een dag-nacht stand oid?
Ik ga wel een nieuwe driver install proberen, maar als je de feedback thread kijkt op de nvidia driver forums de afgelopen tijd voor de nieuwe drivers voorspelt het weinig goeds, zoveel mensen met problemen na het updaten van hun driver. Zit te kijken welke versie ik het best kan installeren maar afgelopen 10 drivers heeft iedereen problemen van geen beeld meer tot dode video kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petaht
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-08 16:54
Aangezien het altijd in de avond is misschien iets van een nachtmodus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester_78
Petaht schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 16:18:
Aangezien het altijd in de avond is misschien iets van een nachtmodus?
Ik denk dat het probleem gpu driver gerelateerd is. Ik ga morgen nieuwe driver proberen en kijken of het dan opgelost is, zo niet dan een nieuwe Windows install. Ik laat wel weten hier of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:09
Voordat je Windows opnieuw installeert raadt ik aan zoals Echt niet adviseert eerst met een Linux USB te testen. Dat kan je onnodig werk schelen.
Echt niet. schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:05:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:03
Of sluit een dvd speler aan op het scherm en speel video af. Dan kun je misschien de computer uitsluiten.
Pagina: 1