Ik ben al een poosje bezig in Google Tag Manager om de data die we verzamelen te verbeteren. Bij een paar probeer ik de totaalprijs van de winkelwagen te verzamelen als een "eventvalue".
Bij diverse andere situaties kon ik die uit de Datalayer halen of desnoods uit de HTML plukken. Maar op een paar pagina's lukt dit niet.
Wel heb ik een script gevonden (van Google Dynamic Remarketing) dat (bijna) precies doet wat ik wil.
Onderstaand stuk Javascript heb ik een heel klein beetje bewerkt om geen onnodige data te geven. Maar nu loop ik vast. Dit script geeft als resultaat (bijvoorbeeld:)
Maar ik zou graag het volgende bereiken:
Hierbij is "30.19" de totaalprijs van de winkelwagen.
Mijn kennis van Javascript is beperkt en wat ik ook probeer, of ik sloop het hele script ofwel het resultaat is niet wat ik nodig heb.
Kan iemand mij helpen?
Voor de duidelijkheid, dit is een bewerkt stuk code van Google Dynamic Remarketing. Ik heb "totalvalue" hernoemd naar "totalvalue2" omdat ik bang was dat het ander conflicten zou veroorzaken met de originele "totalvalue" van het originele GDR script dat op andere pagina's getriggerd wordt.
Bij diverse andere situaties kon ik die uit de Datalayer halen of desnoods uit de HTML plukken. Maar op een paar pagina's lukt dit niet.
Wel heb ik een script gevonden (van Google Dynamic Remarketing) dat (bijna) precies doet wat ik wil.
Onderstaand stuk Javascript heb ik een heel klein beetje bewerkt om geen onnodige data te geven. Maar nu loop ik vast. Dit script geeft als resultaat (bijvoorbeeld:)
code:
1
| { ecomm_totalvalue: "30.19" } |
Maar ik zou graag het volgende bereiken:
code:
.1
| "30.19" |
Hierbij is "30.19" de totaalprijs van de winkelwagen.
Mijn kennis van Javascript is beperkt en wat ik ook probeer, of ik sloop het hele script ofwel het resultaat is niet wat ik nodig heb.
Kan iemand mij helpen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| function() { var data = { 'ecomm_totalvalue2' : 0 }; $('.product').each(function() { var $this = $(this); var price = $.trim($this.find('.product__price').text()).split(' ')[1].replace(',', '.'); data.ecomm_totalvalue2 += parseFloat(price); }); data.ecomm_totalvalue2 = data.ecomm_totalvalue2.toFixed(2); return data; } |
Voor de duidelijkheid, dit is een bewerkt stuk code van Google Dynamic Remarketing. Ik heb "totalvalue" hernoemd naar "totalvalue2" omdat ik bang was dat het ander conflicten zou veroorzaken met de originele "totalvalue" van het originele GDR script dat op andere pagina's getriggerd wordt.