Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-05 11:41
Goedemiddag,

Ik heb thuis een TP link mesh netwerk met het PX50 setje.
In de meterkast en zolder met een UTP kabeltje, en in de schuur krijgt hij internet vanuit het stopcontact met PLC. Werkt perfect, overal door het huis knappe snelheden en ik ben zeer tevreden.
Alle apparaten doen het maar sinds kort op één na. De Google Nes hub.
Hij heeft het 3 maanden gedaan, keurig netjes alles werkte.
En plotseling van de een op de andere dag kreeg ik een schermpje dat hij netwerk problemen heeft.

Als ik de hub terug op fabrieksinstellingen zet en weer opnieuw verbind doet hij het ongeveer een dag, en daarna weer hetzelfde netwerk probleem scherm. Ik kan dan eigenlijk niets meer.
Het vreemde is dat hij in de instellingen zegt dat hij wel verbonden is met mijn netwerk.

Ik heb zelfs de hub ingewisseld voor een nieuwe omdat ik dacht dat hij stuk was.
Maar de nieuwe heeft exact hetzelfde.

Iemand hier ervaringen mee en een oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RWgem-lhbKC23J3ILQEsb9c0iyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OcacKONHd4Ngye264fkSKAVy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_T8e42sIOqews0WfzxfNSvqHco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ljSxlBWkNSA0etVNdmMXi2oZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ringgss
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 14:55
Ik heb zelf een Google Nest Audio die apart werkt met mijn Deco X50 set. De Nest Audio connect steeds met de X50 AP die het verst weg staat en verliest de verbinding. Terwijl de Google Home app aangeeft dat de Nest audio wel verbonden is.

Ik heb dit verholpen door in de Deco app 'Mesh Technologie' uit te zetten op het apparaat (via Online clients > Nest Audio) en in de app geforceerd te zetten op de dichtstbijzijnde deco AP (via Online clients > Nest Audio > Gewenste verbinding > Gewenste Deco). Daarna de Nest audio naar fabrieksinstellingen teruggezet en opnieuw verbonden. Hierna heb ik niet meer gehad dat hij wel verbonden was, maar aangaf dat niet zo was.

Het rare is alleen dat de Deco app soms niet weet hoe De Nest audio verbonden is. Maar zolang hij werkt zal dat wel ;).

Misschien dat dit bij jouw ook werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Ringgss op 11-08-2023 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dn072
Ringgss schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:40:
Ik heb zelf een Google Nest Audio die apart werkt met mijn Deco X50 set. De Nest Audio connect steeds met de X50 AP die het verst weg staat en verliest de verbinding. Terwijl de Google Home app aangeeft dat de Nest audio wel verbonden is.

Ik heb dit verholpen door in de Deco app 'Mesh Technologie' uit te zetten op het apparaat (via Online clients > Nest Audio) en in de app geforceerd te zetten op de dichtstbijzijnde deco AP (via Online clients > Nest Audio > Gewenste verbinding > Gewenste Deco). Daarna de Nest audio naar fabrieksinstellingen teruggezet en opnieuw verbonden. Hierna heb ik niet meer gehad dat hij wel verbonden was, maar aangaf dat niet zo was.

Het rare is alleen dat de Deco app soms niet weet hoe De Nest audio verbonden is. Maar zolang hij werkt zal dat wel ;).

Misschien dat dit bij jouw ook werkt.
Thanks voor je tip!

Ik heb de mesh technologie gisteren uitgezet. Vervolgens terug naar de fabrieksinstellingen en alles opnieuw ingesteld. Hij doet het nog steeds, dus fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
Iets wat laat met reageren.
Maar na dag 2 weer helaas hetzelfde scherm.

Ik krijg het niet voor elkaar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
@dn072 om eerlijk te zijn de deco mesh is ECHT dikke troep. dus mocht je in de gelegenheid zijn om als je tplink zooi naar openwrt te flashen (let echt goed op dat alle devices ondersteund worden), dan gaat dat je op lange termijn zo ontzettend veel kopzorgen schelen, dat je tweaker hartje er vermoedelijk van gaat stralen ;)

maar even serieus. TPlink maakt voor mijn gevoel prima hardware maar ongelofelijk brakke software.

het is voor mij zo'n beetje Hét go-to merk als ik nieuw netwerk spul wil, maar wel alleen nadeel ik de openwrt table of hardware heb gecheckt.

maar in beginsel een gewoon wifi AC of AX netwerk met 802.11r (fast roaming) en bekabelde verbindingen tussen AP's en routers is al beter dan de default 'mesh- features van de meeste fabrikanten en tplink in het bijzonder

edit:
wat ik me nu wel besef: mijn 2.4ghz wifi netwerk draait op 2.4 auto changel 20mhz en dus niet op 40hmz ... dit omdat mijn lampen anders niet werken, ik vraag me nu spontaan af of google speakertjes en hubs last zouden kunnen hebben van hetzelfde probleem: bij mij werkt de nest hub namelijk wel gewoon altijd, met een tplink router, draaiende op openwrt

[ Voor 18% gewijzigd door i-chat op 31-08-2023 13:42 ]