Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwiri
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-04 20:45
Hallo, beetje moeilijk te formuleren probleem maar ik hoop dat ik hier terecht kan voor suggesties.

Configuratie: Zonnepanelen (10kWp), thuisbatterij (10kWh), Wallbox Commander 2 S lader, Tesla Y, Shell Recharge tankkaart. De Wallbox lader staat in ECO-Smart modus. Hierdoor begint hij pas te laden wanneer de thuisbatterij vol is en de zonnepanelen minimum 4.2kW leveren.

De bedoeling is dat de wagen ‘s ochtends aangesloten wordt, de lader geactiveerd wordt met de Shell Recharge kaart en dat het laden automatisch begint in de late ochtend wanneer de thuisbatterij op 100% staat. Dit blijkt echter te lang te duren voor de wagen of voor de lader waardoor de lader opnieuw dient geactiveerd te worden met de kaart.

Kan ik dit op een of andere manier voorkomen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:14
Kun je hem niet op plug & charge instellen? Zal iig door de Wallbox komen. Kan de klantenservice niet helpen?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwiri
Inspired schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:26:
Kun je hem niet op plug & charge instellen? Zal iig door de Wallbox komen. Kan de klantenservice niet helpen?
De bedoeling is om vooral met zonne-energie te laden, plug and charge is daar niet de beste optie voor. Merci, ik ga ook een case loggen bij Wallbox maar hun response tijd is niet super heb ik al ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Zwiri schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:50:
[...]

De bedoeling is om vooral met zonne-energie te laden, plug and charge is daar niet de beste optie voor. Merci, ik ga ook een case loggen bij Wallbox maar hun response tijd is niet super heb ik al ervaren.
Plug en charge heeft daar (lijkt me) niks mee te maken. Plug en charge is gewoon dat je niet hoeft te bliepen met je pas. Dan kan de paal nog steeds pas later starten. Al lijkt het me gek dat de sessie in een timeout gaat als dit een standaard functie van de paal is. Of stuur je het moment van laden zelf aan? Dan zal plug en charge best eens kunnen werken. Al vind ik dat er sowieso geen timeout zou moeten zijn. Of anders eens in je software de Tesla eerst wakker maken voordat je wil gaan laden? Al is de auto volgens mij het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwiri
Inspired schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:52:
[...]

Plug en charge heeft daar (lijkt me) niks mee te maken. Plug en charge is gewoon dat je niet hoeft te bliepen met je pas. Dan kan de paal nog steeds pas later starten. Al lijkt het me gek dat de sessie in een timeout gaat als dit een standaard functie van de paal is. Of stuur je het moment van laden zelf aan? Dan zal plug en charge best eens kunnen werken. Al vind ik dat er sowieso geen timeout zou moeten zijn. Of anders eens in je software de Tesla eerst wakker maken voordat je wil gaan laden? Al is de auto volgens mij het probleem niet.
Ik wil de elektriciteit aanrekenen, daarom de kaart. Ik stuur het moment van laden niet zelf aan. Er zou inderdaad geen timeout moeten zijn daar dit een functie is van de lader. Daarom dacht ik dat de timeout mss van de wagen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Zwiri schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:33:
[...]

Ik wil de elektriciteit aanrekenen, daarom de kaart. Ik stuur het moment van laden niet zelf aan. Er zou inderdaad geen timeout moeten zijn daar dit een functie is van de lader. Daarom dacht ik dat de timeout mss van de wagen kwam.
Ik kan de electriciteit ook aanrekenen met plug en charge op mijn Shell paal. Dan gaan alle sessies gewoon standaard naar de tag die je insteld in de interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwiri
Inspired schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:13:
[...]

Ik kan de electriciteit ook aanrekenen met plug en charge op mijn Shell paal. Dan gaan alle sessies gewoon standaard naar de tag die je insteld in de interface.
OK dankjewel. Ik ga eens nakijken of ik dat ook kan doen.
Pagina: 1