Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaanone
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-05 21:54
Hoi!

Probleem
Ik heb een huis vol IKEA Tradfri i.c.m. de IKEA Home Smart app. Werkt allemaal prima. Echter loop ik tegen een beperking aan:

Ik heb een lamp waar ik nu drie e14 Tradfri witspectrum in heb zitten. Ik wil deze vervangen voor e14 met kleurspectrum. De e14 Tradfri met kleur blijkt echter te breed om in de lamp te passen.

Wat ik al heb gevonden
Ik heb gezien dat ik een Philips Hue e14 lamp met een kleine omweg kan koppelen aan de IKEA Home Smart app en ook alle kleuren in kan stellen net als bij een Tradfri lamp. (VIDEO). Echter, gezien ik er drie nodig heb lopen de kosten wel enorm op voor die Hue lampen (40 eu ps) t.o.v. Tradfri (15 eu ps).

Mijn vraag
Ik ben opzoek naar een wat betaalbaarder alternatief, bij voorkeur in dezelfde prijsrange als IKEA Tradfri (of goedkoper), die ik ook kan koppelen en bedienen met de IKEA Home Smart app. Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 6% gewijzigd door Zaanone op 11-08-2023 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 12:43

Releases

Ja maar!

Wellicht eens leuk om te kijken naar Home Assistant in combinatie met Zigbee, dan kan je het zo duur, of zo goedkoop maken als je zelf wilt.
Op dit moment een stuk of 15 "peertjes" van de Lidl die mooi via Zigbee aan te sturen zijn en kosten me geloof ik 3.5 euro in de aanbieding per stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 10:24

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Er zijn vele leveranciers van Zigbee (en dus ook Tradfri) compatible lampen. Als het goed is zijn bijv. de lampen van LIDL ook direct te koppelen aan de Tradfri hub? LIDL heeft ook een E14 RGB-kaars variant voor ca. 8-10 euro.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaanone
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-05 21:54
Dank voor de reactie!

Ik zie dat bij de LIDL nu summer sale hebt. De e14 kaarslampen zijn nu maar 5 euro. Voor die prijs is ga ik het wel even uitproberen.

[ Voor 11% gewijzigd door Zaanone op 11-08-2023 11:24 ]