Deur dichtmetselen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-05 08:20
Binnenkort ga ik een deur in de schuur dichtzetten. Aan de ene kant haal ik de halve stenen weg zodat ik netjes verder kan metselen in halfsteens verband.

De andere zijde bestaat uit een hoek waardoor ik daar niet half steens kan metselen en recht op de muur eindig met een lange verticale voeg. Wat zou een geschikte manier zijn om het metselwerk te verankeren? Voor kalkzandsteen heb ik ooit veerankers toegepast, maar volgens mij zijn deze niet geschikt voor een bakstenen muurtje.

Omdat een plaatje meer zegt dan 1000 woorden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddlZX19k75cJ1if-8y00krhnVwk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kymE6eAmWrquQkKtxFiwlKIa.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-05 07:38

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik zou denk ik zelf spouwankers in de muur bevestigen en in het nieuwe metselwerk integreren.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
DexterDee schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:51:
Ik zou denk ik zelf spouwankers in de muur bevestigen en in het nieuwe metselwerk integreren.
Dat is ook een goed idee inderdaad. Waarmee zou je dan het geboorde gat in het bestaande metselwerk opvullen? Want metselspecie krijg je er niet goed in vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:36
Paar gaatjes boren en een glijanker erin slaan?

Edit:

Je zou ook nog lijmankers kunnen gebruiken, een zijde bevestigen aan de bestaande muur en andere eind inmetselen

[ Voor 57% gewijzigd door BTFD op 11-08-2023 10:43 ]

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Kozijnankers inlijmen met 2K ankerlijm.
Schroefeind in bestaande muur en haak in nieuwe muur.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:42
Je hebt ook gewoon spouwankers met plug, die je ervoor kan gebruiken. Ookwel slagspouwankers genoemd.

[ Voor 19% gewijzigd door daniel14 op 11-08-2023 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Laatst online: 27-05 07:38

DexterDee

I doubt, therefore I might be

MochiGohan schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:31:
Waarmee zou je dan het geboorde gat in het bestaande metselwerk opvullen? Want metselspecie krijg je er niet goed in vrees ik.
Dat doe je normaal gesproken met lijmverankering (ook wel chemisch anker, lijmmortel of spuitanker genoemd).

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik zou op de hoek ook een paar stenen eruit halen zodat er wat verband / sterkte in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
DexterDee schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:39:
[...]

Dat doe je normaal gesproken met lijmverankering (ook wel chemisch anker, lijmmortel of spuitanker genoemd).
Weer wat geleerd! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Laatst online: 14:28

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Gewoon lijmen en wat lijm ankers erin, dit hoef je echt niet te vertanden. Huidige blokken lijm is vaak sterker dan de blokken zelf...
Pagina: 1