Grootte ingang inloop douche

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-05 11:01
Meningsverschil met vriendin over de grootte van de ingang van de nieuwe inloopdouche,

Het glazen douchescherm (in geel op afbeelding) kan of 100cm of 120cm worden, wat betekent dat de doorgang naar de douche 58 of 48cm wordt. We hebben het een beetje uitgemeten en 48cm lijkt wel te passen alleen ben bang dat dit erg krap zal lijken, ook omdat er een muur naast staat. Zonder de muur zou het wel te doen zijn geweest alleen heeft dit Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vYnnI5haZ5EAzxWOHwKpyaVRgMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lth1JKrhMK57YS12so8vrcRm.jpg?f=fotoalbum_largedenk ik wel een impact? Iemand advies?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

48cm is wel krap dan loop je er constant tegenaan.

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Dus het komt dan niet in je op om even een doorgang van 58 / 48cm te maken (opstellingkje in de woonkamer met stoel+muur ofzo) en zo te meten of je er met je dikke reet doorheen kunt?

het maken van dat Excel-blad kost al meer moeite :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
Hoekbad op de plek van het bad zetten, dat past zo te zien.
Dan de douche op 10 cm van het meubel plaatsen. Dan heb je bij de douche wand van 120 nog 68cm loop ruimte over.

Of het kastje tegen een bestaande wand zetten en het nisje laten vervallen.

[ Voor 18% gewijzigd door rreevvss op 11-08-2023 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 20:31
Heb even gemeten en de opening van onze inloopdouche is 48 cm. Hebben bij het maken van de badkamer inderdaad zoals The_BoKmeester zegt een doorgang genaamd in de woonkamer (met wat stoelen) om dit te testen.

Hebben de badkamer nu 1,5 jaar en ik heb geen spijt van deze afmeting. Kunnen gemakkelijk de douche in en uit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:44

Fanta

FordPerformance™️

Een douchewand van 100cm of 120cm (verschil = 20cm), en de inloop wordt dan 48cm of 58cm (verschil = 10cm)? Daar gaat iets mis. Ik denk dat je een douchewand van 110cm bedoelt. Bij 100cm wordt de inloop dus 68cm.

Ik zou voor minimaal 55-60cm inloop gaan, dus er vanuit gaande dat bovenstaand klopt, zou ik voor 110cm douchewand kiezen. Meer glas heeft geen meerwaarde, meer ruimte om er langs te kunnen wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Fanta op 11-08-2023 09:13 ]

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-06 16:04
We hebben iets soortgelijks. En hiervoor hadden we een douchedeur. Je merkt aanmerkelijk verschil met de koude lucht die er doorheen komt. Dus ik zou de opening zelf zo klein mogelijk maken zonder dat je er last van ondervind.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-06 13:38
Je hebt de ruimte dus ga voor een grotere opening.
Wat is het nadeel van groter?
Denk ook dat het je badkamer toekomstbestendiger maakt (bij verkoop of als je zelf ouder en minder mobiel wordt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webfietser
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-06 12:51
Zelfde situatie hier. Douchewand 110cm, doorgang 60cm. Een smallere doorgang lijkt me niet prettig. Nadeel van bredere doorgang zoals bij ons is wel dat door gespetter in de douche de ruimte buiten de douche soms wat nat wordt. Daar zul je met een smallere doorgang wellicht minder last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 22:10
Webfietser schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:21:
Zelfde situatie hier. Douchewand 110cm, doorgang 60cm. Een smallere doorgang lijkt me niet prettig. Nadeel van bredere doorgang zoals bij ons is wel dat door gespetter in de douche de ruimte buiten de douche soms wat nat wordt. Daar zul je met een smallere doorgang wellicht minder last van hebben.
Dit dus. Waarbij je bij 100cm (en trouwens ook 120cm) wel wat gespetter buiten de ruimte gaat krijgen. Dus of de ruimte omgooien zoals hierboven of wellicht toch een deur erin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
  • Laatst online: 06-06 09:13
Ik heb een douchewand van 120cm en zijn nog altijd spatters voorbij die wand. Als ik het opnieuw zou kunnen doen, zou ik hem groter nemen. Bij 100cm gaat er gegarandeerd redelijk wat water voorbij die wand gaan maar als dat geen probleem voor jou is...

Alhoewel ik je indeling zou veranderen. Meubel tegen linker zijkant en dan is er plaats zat om de kast naast het bad te doen en kan je de douche opschuiven en heb je én meer inloopruimte én meer plaats voor een grotere wand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Horla schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:29:
Ik heb een douchewand van 120cm en zijn nog altijd spatters voorbij die wand. Als ik het opnieuw zou kunnen doen, zou ik hem groter nemen. Bij 100cm gaat er gegarandeerd redelijk wat water voorbij die wand gaan maar als dat geen probleem voor jou is...

Alhoewel ik je indeling zou veranderen. Meubel tegen linker zijkant en dan is er plaats zat om de kast naast het bad te doen en kan je de douche opschuiven en heb je én meer inloopruimte én meer plaats voor een grotere wand.
Dat zitten de kraan en hoofddouche op de lange zijde vermoed ik? Ik heb ook een vergelijkbare situatie (120cm douchewand, 60cm doorloop) en heb nooit last van spetters buiten de douchewand. Kraan en hoofddouche zitten bij mij op de korte zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Fanta schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:41:
[...]

Dat zitten de kraan en hoofddouche op de lange zijde vermoed ik? Ik heb ook een vergelijkbare situatie (120cm douchewand, 60cm doorloop) en heb nooit last van spetters buiten de douchewand. Kraan en hoofddouche zitten bij mij op de korte zijde.
Nee hoor, een Hansgrohe Raindance Select E300 (opbouw) op de korte zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Horla schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:45:
[...]

Nee hoor, een Hansgrohe Raindance Select E300 (opbouw) op de korte zijde.
Wat voor dansjes doe jij dan onder de douche?? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben zelf 2 meter lang en 110 kilo, en ik pas prima door een doorgang van 45 cm. Niks aan het handje, en aanzienlijk minder spetters in de rest van de badkamer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:17

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik zou waar mogelijk rekening houden met een situatie dat iemand bijv. in een rolstoel terecht komt, of op krukken of wat dan ook. Dan wil je beetje breed hebben. Aan de andere kant is dat qua spetteren en koud wel weer ruk, dus daar moet je dan wel weer iets op verzinnen :)

[ Voor 25% gewijzigd door bonzz.netninja op 11-08-2023 09:55 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Fanta schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:52:
[...]

Wat voor dansjes doe jij dan onder de douche?? :D
Ik ben blijkbaar niet zo aerodynamisch gebouwd waardoor het water ver afketst O-)

[ Voor 51% gewijzigd door Horla op 11-08-2023 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Fanta schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:12:
Een douchewand van 100cm of 120cm (verschil = 20cm), en de inloop wordt dan 48cm of 58cm (verschil = 10cm)? Daar gaat iets mis. Ik denk dat je een douchewand van 110cm bedoelt. Bij 100cm wordt de inloop dus 68cm.

Ik zou voor minimaal 55-60cm inloop gaan, dus er vanuit gaande dat bovenstaand klopt, zou ik voor 110cm douchewand kiezen. Meer glas heeft geen meerwaarde, meer ruimte om er langs te kunnen wel.
Excuus, het gaat om een wand van 110 of 120cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Horla schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:29:

Dan loop je tegenhet meubel aan als je binnenkomt. Optie zou zijn om de ruimte waarde kast in komt niet te maken maar dat heeft ook noet veel zin want een grotere wand dan 120cm krijgen we niet binnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
mmmmmark schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:02:
[...]

Dan loop je tegenhet meubel aan als je binnenkomt. Optie zou zijn om de ruimte waarde kast in komt niet te maken maar dat heeft ook noet veel zin want een grotere wand dan 120cm krijgen we niet binnen
Sorry, niet goed opgelet. Het blauwe deed mij denken dat het een raam was en ik had niet gezien dat er dus geen deur was. 8)7

Alternatief: bad op plaats van badkamermeubel, meubel tegen rechtermuur, kast tussen bad en meubel en doucheingang naar links verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
The_BoKmeester schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:05:
Dus het komt dan niet in je op om even een doorgang van 58 / 48cm te maken (opstellingkje in de woonkamer met stoel+muur ofzo) en zo te meten of je er met je dikke reet doorheen kunt?

het maken van dat Excel-blad kost al meer moeite :D
TS is eentje die met zijn hoofd werkt, en achter de computer zit. Kun je hem niet kwalijk nemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06-06 17:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBb7idnM_WTvrDyZ8S_W9OnhaXI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/33csnA5vwHcZ3GxcodzeLpdd.png?f=fotoalbum_large

Is dit niets?

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Wij hebben eigenlijk wat jij omschrijft.. een douchewand van 100cm en een doorgang van 48cm.. Dat is wel net de punt van het wastafel waar je langs moet en daarachter zit nog een kolomkast (tegenover de inloopdouche zeg maar), waar de doorgang 66cm is.

Het is wel krapjes maar kan prima. Let er wel op dat je je wand omhoog krijgt. Wij hebben 100cm gepakt maar die kon echt net door het trapgat. Ik had daar niet bij stil gestaan maar 10cm groter en hij kon nooit de 1e verdieping op :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01-06 09:37
Meet 48cm uit vanaf een muur, zoek iets als een houten balk en zet die rechtop neer, loop 5-6x door de doorgang (en je vriendin ook). Herhaal hetzelfde met 58cm en maak een keuze.

Dat lijkt me het makkelijkste, dat geeft veel beter een indicatie hoe krap je het vindt en of je er comfortabel doorheen gaat of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-06 17:58
Ik heb hier een douchewand van 1 meter en had hem graag wat langer gewild, in combinatie met een regendouche vallen de druppels redelijk ''ver'' waardoor je na het douchen altijd met een trekker de boel droog moet maken. Achteraf gezien had ik graag een grotere glaswand gehad. We hadden eerst maar 90 cm, das was echt niet genoeg, toen 100cm, maar de badkamerboer ging niet nog een keer akkoord om gratis het glas te vervangen en hebben het toen gelaten bij 100cm (net niet voldoende naar mijn mening).

Wat ook kan helpen is om bij door doorgang op de vloer een dorpel te plaatsen, bij ons liep het water namelijk zo de badkamer in dit werd erger hoe langer je onder de douche stond (plasvorming).

Oftewel krapper de douche in is minder erg dan elke douchebeurt de grond droog te moeten maken (al went het).

[ Voor 7% gewijzigd door Facenoise op 11-08-2023 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@mmmmmark waarom niet wat @Slappyjoez tekende maar dan met een scharnier in plaats van "vaste" wand. gezien het glas is ga je toch niks bijzonders doen ..

maar een glazenwand met scharnier heb je veel minder gezeik met de opening , je hoeft hem niet in stand A, B of C te zetten .. maar opties hebben is altijd goed en je kan hem wel even uit de weg halen als je naar binnen gaat. + verplaats je het nooit na 3 jaar .. dan maak je hem alsnog vast ..

Overgens 90cm opening is wel makkelijk(en verplicht volgens bouwbesluit) + als je op krukken loopt of op een stoel zittend wil/moet gaan douchen wanneer je een ongeluk hebt .. is 50/60cm toch echt te smal .. ook voor hulp verlening is dat verre van ideaal ..

[ Voor 10% gewijzigd door vso op 11-08-2023 14:52 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
vso schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:51:
@mmmmmark waarom niet wat @Slappyjoez tekende maar dan met een scharnier in plaats van "vaste" wand. gezien het glas is ga je toch niks bijzonders doen ..

maar een glazenwand met scharnier heb je veel minder gezeik met de opening , je hoeft hem niet in stand A, B of C te zetten .. maar opties hebben is altijd goed en je kan hem wel even uit de weg halen als je naar binnen gaat. + verplaats je het nooit na 3 jaar .. dan maak je hem alsnog vast ..

Overgens 90cm opening is wel makkelijk(en verplicht volgens bouwbesluit) + als je op krukken loopt of op een stoel zittend wil/moet gaan douchen wanneer je een ongeluk hebt .. is 50/60cm toch echt te smal .. ook voor hulp verlening is dat verre van ideaal ..
De douche wordt inbouw en dat past denk ik niet in de huidige (rechter) muur vandaar ook een nieuwe muur waarvan we dan meteen maar een kast maken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:56

FreakNL

Well do ya punk?

Waarom ga je niet voor een schuifwand?

Die zijn er in 1 schuifdeel (van links naar rechts of vice versa) of in variant met 2 schuifdeuren zodat ze in het midden opengaan.

Is ruimtebesparend en toch praktisch omdat je in een “afgesloten” deel je douche neemt maar bij in- of uitstappen WEL een grote opening hebt.

Wij hebben er 1 die in het midden opengaat, dat was bij ons het meest praktische.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRj9FqFRxmjNJnVk1ac_qkFAmhg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6agOspq7NJkcNvglgpd49sDA.jpg?f=fotoalbum_large

Opening hierboven is Max +-65cm.

Zijn er in alle soorten en maten en vaak ook verstelbaar.

Ik zie op je excel een nis waar het prima zou passen/werken.

Dit idee (nog een voorbeeldje):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0z18AKuvN_WJtWJMMdSPsabXurs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m7oYHgjuALMafpa4cb83zPRw.jpg?f=fotoalbum_large

Enkele variant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P2DsIi_Xacm_dBaV5vnTuGgEmZg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x4wXvYI65du8fHN1mF2oa24Z.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 81% gewijzigd door FreakNL op 11-08-2023 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Vriendin die inloopdouche wil….

We hebben de 48cm geprobeerd zoals gesuggereerd hierboven. Dat werkte opzich prima.
FreakNL schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 20:27:
Waarom ga je niet voor een schuifwand?

Die zijn er in 1 schuifdeel (van links naar rechts of vice versa) of in variant met 2 schuifdeuren zodat ze in het midden opengaan.

Is ruimtebesparend en toch praktisch omdat je in een “afgesloten” deel je douche neemt maar bij in- of uitstappen WEL een grote opening hebt.

Wij hebben er 1 die in het midden opengaat, dat was bij ons het meest praktische.

[Afbeelding]

Opening hierboven is Max +-65cm.

Zijn er in alle soorten en maten en vaak ook verstelbaar.

Ik zie op je excel een nis waar het prima zou passen/werken.

Dit idee (nog een voorbeeldje):

[Afbeelding]

Enkele variant:
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:00

Sebastiaan

....

mmmmmark schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 18:30:

We hebben de 48cm geprobeerd zoals gesuggereerd hierboven. Dat werkte opzich prima.

[...]
Bij mij was de vrijstaande schuifwand de oplossing, ik kreeg ook niet voldoende lengte naar boven.
https://www.douchecabine....rte-verleng-inloopdouche/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 13:10
Weet niet of er een kinderwens is maar als ze zwanger is zal ze misschien wat meer ruimte nodig hebben. Hetzelfde geldt ook voor als je de baby met je mee onder de douche wilt nemen. Hou daar rekening mee bij je keuze.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

[...]
Dan laat je de schuifdeur openstaan. Heb je ook een inloopdouche…

Wat is dat nou voor onzinnig argument? Valt er ook niet over te praten?

Btw denk ook even goed na over je afschot, genoeg mensen met een inloopdouche die dat niet goed geregeld hebben waardoor je elke douchebeurt de badkamer moet dweilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

[...]
Wij hebben er gelukkig een deur in gedaan. Vergeet niet dat het ook een stuk kouder is in de cabine zonder deur!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:24

Sport_Life

Solvitur ambulando

Gewoon een deur en vergeet die inloopdouche. Dat is de 1e week leuk dat je het idee hebt van een hotelkamer, daarna zie je alleen maar nadelen.

Met kinderen helemaal een drama, alles wordt nat/koud enz .

[ Voor 18% gewijzigd door Sport_Life op 13-08-2023 09:34 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:17

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik ben blij te lezen dat de inloopdouche hype hier iig ook grond lijkt te verliezen. Ik heb het altijd een tamelijk ridicuul concept gevonden met meer nadelen dan voordelen.

Tenminste, als je er niet echt de ruimte voor hebt. Op vakantie had ik een enorme inloopdouche in een nis. Super ruim, niks geen last van spetters en lekker warm. Dan kan het allemaal wel (maar heeft het alsnog weinig voordelen tov een fijne cabine, imho)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

De inloopdouche is net zo'n hype als het kookeiland..

Leuk inderdaad bij veel ruimte, maar je moet dat niet toepassen in de gemiddeld badkamer...

Ik heb trouwens in een hotelkamer ook veel liever een douche-cabine..... Alleen dan wel ietsje ruimer dan 90 bij 90 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:18
Anoniem: 1777010 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:02:
48cm is wel krap dan loop je er constant tegenaan.
Ik vind 58 cm ook al erg krap, wij hebben 90 cm en dat bevalt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:24

Sport_Life

Solvitur ambulando

FreakNL schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:34:
De inloopdouche is net zo'n hype als het kookeiland..

Leuk inderdaad bij veel ruimte, maar je moet dat niet toepassen in de gemiddeld badkamer...

Ik heb trouwens in een hotelkamer ook veel liever een douche-cabine..... Alleen dan wel ietsje ruimer dan 90 bij 90 :)
Hmm ik heb die hele hype gemist dan, maar kom ook tegenwoordig niet meer in zoveel badkamers als vroeger ;)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Toch maar de 1.10 besteld, we gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 16:57
Iemand noemde hier ook het punt van koude lucht: zorg ervoor (als het nog kan) dat je afzuiging niet boven de douchekop, maar ter hoogte van de opening hangt. Anders krijg je alle koude lucht langs je lijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 10:40

TommyGun

Stik er maar in!

Ik vind een inloopdouche ideaal. Die spetters, tja boeien. Ik maak de wand en vloer toch altijd droog (beter tegen kalkvorming, voor de voegen e.d.).

Koud? De badkamerdeur is toch dicht :P

Nadeel van die douchedeuren is dat ze vaak gaan roesten, lak laat los, dingen gaan scheef hangen, rubbers sluiten niet lekker na een tijdje, etc.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ1986
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-05 21:40
veel ruimteverspilling zo...... ik zou de douche een stuk kleiner maken en een mooi glazen deurtje erin. is nog veel warmer ook. Kun je er een mooie grote kast kwijt.

Toilet zit in een aparte ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het bad zou ik op de plaats van de douche zetten en de douche kwartslag draaien en tegen bad aan. (douchekop tegenover bad) en dan "openlaten" van ingang en alleen een glazen wandje plaatsen. Heb je meer ruimte over voor o.a. kachel/bidet of wat dan ook.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Je bad is maar 7 vakjes. Ik zou eens opletten dat je excel wel doortelt ipv 2x opnieuw te beginnen (met 2x 1). Het ziet er niet bijzonder logisch uit op deze manier.

Spettervrij ben je na 1,4m ongeveer, maar dan moet de douchekop niet in het midden hangen. Wij zijn voor een luxe schuifwand gegaan. Dan heb je ook niet zo'n dure muur (aan beide kanten tegels).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1