TV + soundbar + sub + stereo speakers - beste combi?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Godlikev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-04 19:23
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
TV + audiosysteem

Wat is je budget?
Ruim budget, zolang ik maar waarde voor mijn geld krijg.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
(1) Films/series via NAS en streamingsdiensten (2) sport, fietsen(TDF), voetbal (3) NPO 1,2 etc

Wat heb je zelf al gevonden?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1TelevisiesLG OLED evo G3 65" Zwart€ 3.299,-€ 3.299,-
1Home cinema en audiosetsSonos Era 300 Duopack Zwart€ 948,-€ 948,-
1SpeakersSonos Sub (Gen 3) (Zwart)€ 761,99€ 761,99
1SoundbarsSonos Arc Zwart€ 845,-€ 845,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 5.853,99

Welke vragen heb je hier nog over?
Is er een betere optie optie op de markt waarbij je meer waar voor je geld krijgt?
Of is twee era speakers in stereo overdreven ?
Heb verder alleen ervaring met Bose, wat me ook prima bevallen is.
Ik geniet echt van goed geluid, heb bijv ook akoestisch plafond in mijn huis voor optimaal geluidsgenot.
Dus wil het optimale er uit halen.
Heb bij één review gelezen dat als je de stereo speakers koppelt met de soundbar dolby Atmos alleen via de app zou werken, kan iemand daar meer over vertellen?

Andere tips/kritiek zijn ook welkom!

Het televisiemeubel moet nog gemaakt worden.
De koker zit wel al in de muur om kabels weg te werken.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Je geeft aan dat je geluid belangrijk vindt waarom dan niet naar een receiver met speakers daar mee zou je naar mijn gevoel een betere geluids ervaring mee kunnen creëren
Nu zullen de speakers die je nu geselecteerd hebt ook wel een redelijk geluid geven maar een receiver met goede speakers zal dit overtreffen en aangezien de prijs blijkbaar niet uitmaakt en je zelfs een speciaal plafond hebt snap ik de keuze niet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 11:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Godlikev Als je echt goed geluid wilt, dan sla je sowieso een soundbar over. Als je echte atmos wilt, dan sla je ook sowieso een soundbar over. Als je 2500 euro aan audio wilt uitgeven, ga dan voor een receiver met echte speakers op de juiste locaties.

bijv. https://teufelaudio.nl/ul...-edition-51-set-105950000 in combinatie met een Denon 1700 of 2800. Dan houd je nog duizend euro in je zak, die je eventueel kunt spenderen aan echte atmosspeakers. Afspeelopties, aansluitingen en geluidskwaliteit zijn dan vele malen hoger dan bij welke soundbar dan ook.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godlikev
Haha heel duidelijk heren, ga even uitzoeken in hoeverre het gebruiksgemak van Denon receiver die van sonos kan benaderen, als dit enigszins goed zit, ga ik dat zo doen.
Ga ook even contact zoeken met bijv teufelsaudio wat die dan voorstellen voor speakset.

Bedankt voor de duidelijke richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik geniet echt van goed geluid, heb bijv ook akoestisch plafond in mijn huis voor optimaal geluidsgenot.
En dan heb je alleen ervaring met Bose en kom je zelf met Sonos :N

Nofi, maar ga een bij een hifi zaak luisteren met je eigen muziek. Knal je budget voor audio met een factor 2 omhoog en koop een net iets ouder model LG 65", want die kost de helft.

Je mag me later bedanken ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 23:41
Godlikev schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 22:30:
Haha heel duidelijk heren, ga even uitzoeken in hoeverre het gebruiksgemak van Denon receiver die van sonos kan benaderen, als dit enigszins goed zit, ga ik dat zo doen.
Ga ook even contact zoeken met bijv teufelsaudio wat die dan voorstellen voor speakset.

Bedankt voor de duidelijke richting.
Hier iemand met een LG OLED, een Denon 2600 receiver en een teufel 5.1 setje. Even over het gebruiksgemak: ik zet de TV aan, via ARC wordt de receiver aangezet en ik heb beeld en geluid. Via de TV a.b. verander ik het volume. klaar. Kan me niet voorstellen dat het veel eenvoudiger kan. Spotify kan via apple naar receiver. Simpel. andere devices zoals xbox en apple TV zijn allemaal aangesloten op de receiver en werkt uitstekend. Speakers (Ultima 40 5.1) zouden beter kunnen, maar ik heb er 699 euro im sonderangebot voor betaald en ik ben benieuwd of het veel beter kan voor dat geld. Verder helemaal met @The Eagle eens en zou ik een verschuiving maken in verdeling van het budget.

Edit: Te snel gelezen: ik heb de set die @Jorgen aangeeft, alleen met een iets mindere sub.

[ Voor 4% gewijzigd door 107mb op 15-08-2023 00:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 16:51
Het Sonos systeem werkt inderdaad goed, maar de speakers zijn net als bose: overpriced meuk. Leuk voor in de badkamer of tuin ofzo. Zo'n soundbar klinkt voor geen meter dus dan moet er een sub(je) van 800 euro bij die alles moet compenseren en dan kom je uit op de "bose" sound. Teveel laag, waardoor het "vet" klinkt.. Investeer in een goede receiver en speakers, en als je dan Sonos wil gebruiken, hang er een bridge/amp (of weet ik veel hoe dat ding heet) aan. Heb je het beste van twee werelden.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 11:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

107mb schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 23:26:
[...]

Hier iemand met een LG OLED, een Denon 2600 receiver en een teufel 5.1 setje. Even over het gebruiksgemak: ik zet de TV aan, via ARC wordt de receiver aangezet en ik heb beeld en geluid. Via de TV a.b. verander ik het volume. klaar. Kan me niet voorstellen dat het veel eenvoudiger kan. Spotify kan via apple naar receiver. Simpel. andere devices zoals xbox en apple TV zijn allemaal aangesloten op de receiver en werkt uitstekend. Speakers (Ultima 40 5.1) zouden beter kunnen, maar ik heb er 699 euro im sonderangebot voor betaald en ik ben benieuwd of het veel beter kan voor dat geld. Verder helemaal met @The Eagle eens en zou ik een verschuiving maken in verdeling van het budget.

Edit: Te snel gelezen: ik heb de set die @Jorgen aangeeft, alleen met een iets mindere sub.
In die prijsklasse is Teufel bijna onverslaanbaar qua prijs en kwaliteit. Ik heb nog niet vaak betere deals gezien inderdaad.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even een check vraag: als het om goed geluid gaat, doel je dan met name op films en TV, of is muziek ook een serieuze prio? Dat zou ik namelijk wel verwachten bij iemand die zegt dat ie van goed geluid houdt.

Qua Sonos en co: is eigenlijk alleen interessant als je multiroom dingen wilt, of door je hele huis het zelfde geluid. Niet voor films / muziek imho, dat kan voor dat geld veel beter.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godlikev
In de praktijk is het vooral muziek de prio, hoewel er niets mooier is dan een film met goed geluid.
Heb sowieso ook een draadloze speak in mijn badkamer+buiten. Dacht hier ook Sonos/Bose neer te hangen, maar heb nu een afspraak gepland bij Teufel, denk dat zij daar mij ook betere opties voor kunnen schotelen.

Qua TV denk ik inderdaad dat ik dan switch naar en LG C2 van vorig jaar à 1500 euro, dat scheelt een slok op een borrel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godlikev
Danku boys voor de concrete adviezen.,

Ben nu gegaan voor :
Teufel Theater 500 Surround + Denon X3800H voor Dolby Atmos "5.1.2"
+ LG C2 - 65 inch

Ga hier op deze manier veel meer plezier van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Godlikev schreef op woensdag 6 september 2023 @ 21:55:

Ben nu gegaan voor :
+ LG C2 - 65 inch

Heb er veel luister en kijk plezier mee

• ari2asem
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-05 17:29
Godlikev schreef op woensdag 6 september 2023 @ 21:55:

Ben nu gegaan voor :
+ LG C2 - 65 inch

ik ben benieuwd naar je ervaring van deze combinatie.

hoe bevalt het?

wat heeft het in totaal gekost?

waar heb je ze besteld?

want ik zit zelf in dezelfde situatie als jij in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godlikev
Heb het nog niet in gebruik, kan je over 2 maanden uitgebreid toelichten.
Heb gekozen voor een draadloze subwoofer en draadloze rearstations.

Heb besteld:
Theater 500 Surround + Denon X3800H "5.1-Set" Zwart
Subwoofer Wireless Modul Zwarte versie
Subwoofer Wireless Transmitter Zwart
REARSTATION Zwart
Level Converter AC 5011 AP Zwart

televisie wordt zoals gezegd de LG C2 - 65 inch

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 06-06 12:48
Ik heb ook een sonos set heb de arc de subwoofer en 2 x de era 300
Ik zou ook wel weer graag naar een Receiver en lopen boxen willen,maar wat me weer tegenhoudt is de bedrading van de speakers.
Daar ben ik wel blij dat ik dat niet meer heb.

• benjans68
En de lg65 g3 is al een stuk goedkoper als je hem toen wilde hebben rond de 2500 euro nu.
Dan zou ik toch voor de lg g3 gaan

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:15

FeaR

In GoT we trust

Je kan die van je lijstje strepen/retourneren. Denon AVC-X3800H heeft Pre Outs voor alle uitgangen, Rear Station kan je direct koppelen. Een Level Converter is nodig als je geen Pre Outs heeft (met een Level Converter maak je Pre Outs vanaf de speaker terminals vanaf de receiver).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Godlikev
benjans68 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 19:54:
Ik heb ook een sonos set heb de arc de subwoofer en 2 x de era 300
Ik zou ook wel weer graag naar een Receiver en lopen boxen willen,maar wat me weer tegenhoudt is de bedrading van de speakers.
Daar ben ik wel blij dat ik dat niet meer heb.
Als het goed is kan ik met dit materieel mijn rest speakers en mijn subwoofer beiden draadloos koppelen aan mijn receiver, ga eind volgende week installeren, zal dan zien wat ik niet nodig heb.

• benjans68
Ik ben zeer benieuwd hier naar

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:15

FeaR

In GoT we trust

Godlikev schreef op woensdag 20 september 2023 @ 23:44:
[...]
...zal dan zien wat ik niet nodig heb.
Nogmaals, de "Level Converter AC 5011 AP Zwart". Staat ook duidelijk in de specs bij het product:
Voor het aansluiten van de Rearstation TX aan Blu-ray/AV-receivers zonder pre-out
"Zonder pre-out", de Denon X3800 heeft pre-out.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1