Ford navigatie: spraakbesturing stuk na update

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:07
Ik heb een Ford Focus (2020) met SYNC 3.4 op de boordcomputer. Recent heb ik de navigatie geüpdatet via een USB-stick. Dat lijkt zonder problemen verlopen.

Nu merk ik dat de spraakbediening niet meer (helemaal) werkt: basale dingen als "Thuis" zeggen stelt de route in op mijn huisadres, en "Route wissen" haalt hem weg.

Maar als ik een adres wil zoeken ("Adres zoeken"), krijg ik de volgende gesproken foutmelding: Deze functie is momenteel niet beschikbaar. Voer de kaartupdate uit om deze in te schakelen.
Via het touchscreen kan ik gewoon een adres invoeren en de navigatie starten.

De geïnstalleerde software versies zijn nu:
* Gracenote 1.1.1.2316 (EU-0020)
* Navigatiekaarten-versie: F11
* SYNC, softwareversie 3.4, build 22200_PRODUCT

Ik heb al een reset naar fabrieksinstellingen geprobeerd, dat heeft niet geholpen. Iemand een andere suggestie?

[ Voor 4% gewijzigd door Reptile209 op 10-08-2023 21:29 ]

Zo scherp als een voetbal!

Alle reacties

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:15

TommieW

Numa numa.

Dit lijkt me iets waar je beter mee naar de dealer kan gaan of contact opnemen met de Ford klantenservice.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:07
TommieW schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 21:34:
Dit lijkt me iets waar je beter mee naar de dealer kan gaan of contact opnemen met de Ford klantenservice.
Terechte opmerking. Ik heb mijn vraag ook net naar de klantenservice gemaild. Maar wellicht loopt er hier iemand rond die dit herkent :).

Zo scherp als een voetbal!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:15

TommieW

Numa numa.

Het enige wat ik verder nog kan verzinnen, is dat je na de factory reset de update nog een keer moet uitvoeren: https://www.ford.com/supp...performing-a-sync-update/

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro