Vraag

• Jelle002
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-06 15:16
Hoi,

Ik ben aan het overwegen om een Homey Pro te kopen. Momenteel heb ik alles ingericht via HomeKit. Via een HomePod mini heb ik en HomeKit opgezet dat samen werkt met Philips Hue bridge voor de slimme verlichting en een Aqara M1S hub voor een alarm systeem en een aantal knoppen. Ik ben erg tevreden hoe alles stabiel is en werkt. Echter lijkt het mij leuk om geadvanceerdere workflows in te richten en mijn smarthome breder in te richten door niet-KomeKit accessoires toe te voegen tot mijn smarthome.

Wanneer ik een Homey Pro zou inrichten, moet ik alle Hue lampen en Aqara sensoren/knopjes opnieuw inrichten via Homey of wordt Homey onderdeel van het huidige netwerk waardoor ik via Homey allerlei nieuwe automatisering kan inrichten via het bestaande HomeKit netwerk en alter ook met andere niet-HomeKit accessoires?
...

HomePod Mini
Aqara M1S hub met alarm sensoren en knoppen
Hue bridge inclusief Hue lampen en knoppen
...

Alvast bedankt vor jullie reacties.

groeten,
Jelle

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craysv2
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-06 21:52
Normaal hoef je niet terug van 0 te beginnen. en kan je je toestellen toevoegen in je homey. en homey flows als extra laag gebruiken bovenop je bestaande configuratie.

Gebruik hier zelf Hue + shelly + aqara+ home wizzard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• helm71
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-06 12:15
Hoe zijn de aqara sensoren verbonden ? Als dat zigbee of zwave is dan wordt dat lastig want die kunnen maar met 1 “moeder” tegelijk praten… met hue kun je tegen de hue cloud aanpraten en dat werkt prima gekoppeld aan meerdere moeders..

Het wordt wel snel wat onoverzichtelijk als je dat gaat mixen merk ik.. ik gebruik homey om al mijn devices aan te koppelen en koppel diezelfde devices dan weer in homekit -via- homey (een hue lamp wordt dan vanuit homekit aangestuurd van homekit naar homey naar hue..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craysv2
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-06 21:52
helm71 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 04:47:
Hoe zijn de aqara sensoren verbonden ? Als dat zigbee of zwave is dan wordt dat lastig want die kunnen maar met 1 “moeder” tegelijk praten… met hue kun je tegen de hue cloud aanpraten en dat werkt prima gekoppeld aan meerdere moeders..

Het wordt wel snel wat onoverzichtelijk als je dat gaat mixen merk ik.. ik gebruik homey om al mijn devices aan te koppelen en koppel diezelfde devices dan weer in homekit -via- homey (een hue lamp wordt dan vanuit homekit aangestuurd van homekit naar homey naar hue..
Klopt, je kan iederaad je apparaat maar aan 1 moeder koppelen.
Ik koppel zo bijvoorbeeld aqara en Fibaro devices recht aan Homey.
Philips hue & Ikea via de hub aan Homey en Home Assistant. Via hub kan je we koppelen aan 2 moeders.
Ook met Homey kan je via Homey-app, al je Home asistant devices uitlezen.
Ik heb nog geen ervaring met HomeKit maar volgens mij gaat dit ook via de hub.

• helm71
Er is een unofficial power optie binnen homey, daarbij is elk device binnen homey ook beschikbaar voor homekit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle002
Craysv2 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 16:59:
[...]

…Ik koppel zo bijvoorbeeld aqara en Fibaro devices recht aan Homey.
Philips hue & Ikea via de hub aan Homey en Home Assistant. Via hub kan je we koppelen aan 2 moeders.
Intressant. Wat is toegevoegde waarde van home Assistant naast homey ?

[ Voor 23% gewijzigd door Jelle002 op 19-08-2023 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle002
helm71 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 04:47:

Ik kan me voorstellen dat het al snel onoverzichtelijk wordt. Waarvoor gebruik jij nu HomeKit species voor aangezien je alles via homey gekoppeld hebt. Bediening van scenes, makkelijk toegankelijk via iOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helm71
Eigenlijk gebruik ik het praktisch niet… in principe kun je nu aan siri dingen vragen, maar mijn huis gebruikt homey voot de intelligentie en amazon alexa’s in elke kamer voor de voice (de alexa’s koppelen ook alle devices via homey.
Pagina: 1