In ears voor kleine gehoorgang voor luisterboeken en sporten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-05 03:18
Ik heb de vraag al gesteld in een lopend topic, maar helaas niets concreets ontvangen.

Ik ben op zoek naar In-ears en denk eigenlijk niet veel eisen te hebben. Toch is het lastig om de geschikte doppen te vinden.
Ik heb relatief kleine oren en 1 gehoorgang is nauw. (om te slapen heb ik hiervoor dopjes op maat laten maken). Hierdoor doen de meeste buds al snel pijn. Buds met een 'stokje' zijn het pijnlijkst, dus deze vallen af.
Ik luister vooral naar luisterboeken, met name tijdens het hardlopen. Daarnaast wil ik ze in het vliegtuig gebruiken en in de kantoortuin met een achtergrondmuziekje. Daarvoor graag een aardige ANC.
Muziek hoeft ip niet subliem te klinken, daar gebruik ik een over-ear voor, maar het moet uiteraard wel aan te horen zijn.

Samengevat: geschikt voor kleine oren, anc, blijft goed zitten tijdens sporten.

Wat ik heb (gehad): Bose soundsports, helaas 2 sets in 6 maanden kapot gegaan. Garantie van Bose was top, maar ik zie het niet zitten elk half jaar te moeten wisselen. En natuurlijk gebeurt het altijd op een onhandig moment.
Huawei freebuds (had toen nog een huawei telefoon); doen het nog steeds prima, intuïtief en handig in gebruik, maar doen binnen een half uur ontzettend pijn aan mijn oren. (ook met traagschuimdopjes)
'Voor the time being' een keer Occiam v80 buds gekocht voor +/- €25,-. Doen het boven verwachting vrij goed, maar om te sporten blijven ze niet goed zitten. De anc is ook niet top.

Wat ik zelf gevonden heb:
OneMelon Drops (zou heel geschikt zijn voor kleine oren, maar lees wisselende reviews over connectiviteit en ANC)
Soundcore Space A40 (op de plaatjes lijken ze niet zo geschikt voor kleine oren en ANC niet top)
Samsung Galaxy Buds 2 Pro (relatief hoog gewicht?)
Sony LinkBuds S

Mijn budget is rond de €150,- en gebruik met een Samsung telefoon. Evt met de traagschuimdopjes die ik nog heb liggen.
Hoewel ik nu ook de nieuwe Sony wf-1000xm5 overweeg om meteen klaar te zijn voor de komende jaren, maar eigenlijk zijn die way over the top voor mijn gebruik.

NB. Ik woon op Bonaire, dus een aantal proberen en terugsturen is geen optie. Het aanbod hier is uitzonderlijk klein en prijzen zijn 2x zo hoog als in Nl of US.

[ Voor 3% gewijzigd door Too5 op 10-08-2023 21:19 ]

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah, je hebt er maar een eigen topic voor gemaakt ;)

Zou dat van Bonaire even als eerste melden, scheelt een hoop denkwerk voor sommigen :)

Maar als het echt zo lastig is: zoek naar iemand die je otoplastieken op maat kan maken. Wordt wel zoeken denk ik. Ik weet niet of @paQ nog contacten heeft daar (of wellicht andere ideeën)?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Too5
The Eagle schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:42:

Zou dat van Bonaire even als eerste melden, scheelt een hoop denkwerk voor sommigen :)

Maar als het echt zo lastig is: zoek naar iemand die je otoplastieken op maat kan maken. Wordt wel zoeken denk ik. Ik weet niet of @paQ nog contacten heeft daar (of wellicht andere ideeën)?
Alles dat in Nederland te koop is kan ik gelukkig gewoon bestellen. Alleen retourneren is niet mogelijk. (tenzij er net iemand hier op bezoek komt of ik naar Nl ga).
Degene die hier otoplastieken maakt, maakt ze helaas niet voor oortelefoons.

Dus mocht je alsnog opties weten (of mijn eigen gevonden opties juist afraden), dan lees ik het graag.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:59

paQ

The Eagle schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:42:

nope not really

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scheh02
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-04 15:20
Deze blog van AARTJAN heeft een interessant onderwerp voor jou met goede tips en voorbeelden.
https://aartjan.nl/blog/mini-slaap-oordopjes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:08
Ik vind de nothing ear(2) oid, ook wel vrij klein. En anders misschien een bone-conducting ding? Geen verstand van maar het zou je probleem kunnen verhelpen?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Too5
In de meantime had ik de Sony linkbuds s gekocht. Die zaten na een poos wel aardig en het geluid en de anc waren bijzonder goed. Alleen het linkeroortje bleef makkelijk uit vallen.
Daarna kreeg ik voor verjaardag de nieuwe Sony wf-1000xm5. 2 dagen later heb ik de linkbuds verkocht en daar heb ik nog steeds spijt van. De anc en het geluid zijn (in mijn geval) niet zo goed als de linkbuds s en deze vallen weer sneller uit. Ik heb al verschillende soorten en maten opzetdopjes geprobeerd.
De melondrops zijn nu onderweg en als die het ook niet zijn, denk ik dat ik terug naar overears ga. Niet ideaal om mee te sporten, maar dan is dit het niet voor mij.

Boneconduct heeft geen nc wat voor mij wel een vereiste is. Maar dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_6th_sense
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-05-2024
Hi,
Hoe vallen de Melondrops mee?
Ik heb ook een kleine hoorgang en moeite om passende earbuds te vinden. Ik twijfel momenteel ook tussen de Melondrops en de Minibuds s, te zij je intussen nog wat beter gevonden hebt? ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
De melondrops zitten bijzonder goed!
Het geluid is oké.
De touch knoppen zijn wel echt vervelend. Je moet erg vaak tikken en er zit geen logica in. Maar ze passen!
Pagina: 1