Vraag

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb een zakelijke Samsung A34 met bellen via wifi actief (Operator Proximus, België). Het toestel staat op vliegtuigstand met wifi aan: de wifi dekking is perfect en ook het vowifi icoontje wordt getoond. Toch ben ik niet bereikbaar. De tegenpartij hoort 2 tonen en komt daarna op de voicemail terecht. Heel soms komt een oproep wel door, maar ik kan momenteel niet inschatten wanneer.

Waarom vliegtuigstand? Ik heb binnenshuis nauwelijks bereik en zonder vliegtuigstand wordt het toestel warm door het zoeken naar netwerk en zie ik de batterij bijna realtime aftellen.

Deze situatie werkt al jaren perfect met mijn persoonlijke iPhone (operator Orange) en werkte ook jaren perfect met het zakelijke toestel van mijn vorige werkgever (Samsung A51, operator Orange).

De operator Proximus stelde de vraag of ik met een ander toestel kon testen; in mijn oude iPhone 8 werkte dit direct perfect, waardoor Proximus nu naar het toestel wijst. Het is wel opvallend dat als ik vanaf mijn persoonlijke toestel naar dit zakelijk nummer bel en de sim zit in mijn oude iPhone, ik direct kiestoon krijg, terwijl dit in de Samsung altijd enkele seconden duurt, ongeacht of de Samsung ook werkelijk gaat rinkelen of niet.

Iemand nog ideeën voor dit rare probleem?

Alle reacties

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:41

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Naar mijn weten wordt wifi uitgeschakeld in airplane mode / vliegtuigstand, dus ook geen vowifi.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Rafael
  • Niet online
Wifi wordt uitgeschakeld na inschakelen vliegtuigstand, maar is terug in te schakelen zonder probleem. Wifi werkt gewoon en ook het vowifi icoontje is zichtbaar. Uitgaande oproepen werken ook, maar inkomende komen niet aan.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:41

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wellicht wordt Niet Storen dan ook geactiveerd, alleen niet zichtbaar voor jou?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Rafael
  • Niet online
Niet storen staat met zekerheid uit.