Hallo allemaal,
Jullie diepgaande kennis en enthousiasme wordt gevraagd door deze beginnend IT-omscholer.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Spelen.
De afgelopen jaren heb ik wat laagdrempelige games gespeeld op mijn laptop. Portability pastte beter bij mijn leefstijl. Nu wil ik toch wat meer kwaliteit in-game en thuis ook een game- en potentieel laagdrempelig werkstation bouwen. Ik verwacht verre van top of the line, maar het zou leuk zijn op 60fps stabiel bovengemiddelde resoluties te halen in games als bg3, farthest frontier, en wat andere rpg / strategy games die m'n (inmiddels 5 jaar oude 8th gen i7) laptop niet meer trekt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het zou leuk zijn als het prijskaartje onder de 1500€ kan blijven. Dat betekent dat ik nog wel iets hoger kán met de huidige build. Minder is echter wel beter.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet. Als de build dit toestaat en ik me op termijn comfortabel genoeg voel dit te doen, wil ik er wel eens mee spelen.
Wat verwacht je van ons?
Op dit moment heb ik vooral gekeken naar BBG's, CPU en GPU benchmarks, mijn budget en wat youtube filmpjes van wat ik mag verwachten van combi's van componenten. Ik ben op zoek naar advies rondom dingen die ik eventueel over het hoofd zie door kennisgebrek, componenten die niet in verhouding staan tot elkaar of gewoon niet aansluiten, of ik redelijkerwijs mag verwachten meer opslag nodig te hebben, of de CPU koeler volstaat bij de i5 waarvan ik heb gehoord dat het nogal een heethoofd is, etc.
Op dit moment denk ik aan het volgende lijstje. Als het goed is past alles aan elkaar..
Alvast dank voor het meedenken.
Jullie diepgaande kennis en enthousiasme wordt gevraagd door deze beginnend IT-omscholer.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het zou leuk zijn als het prijskaartje onder de 1500€ kan blijven. Dat betekent dat ik nog wel iets hoger kán met de huidige build. Minder is echter wel beter.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet. Als de build dit toestaat en ik me op termijn comfortabel genoeg voel dit te doen, wil ik er wel eens mee spelen.
Wat verwacht je van ons?
Op dit moment heb ik vooral gekeken naar BBG's, CPU en GPU benchmarks, mijn budget en wat youtube filmpjes van wat ik mag verwachten van combi's van componenten. Ik ben op zoek naar advies rondom dingen die ik eventueel over het hoofd zie door kennisgebrek, componenten die niet in verhouding staan tot elkaar of gewoon niet aansluiten, of ik redelijkerwijs mag verwachten meer opslag nodig te hebben, of de CPU koeler volstaat bij de i5 waarvan ik heb gehoord dat het nogal een heethoofd is, etc.
Op dit moment denk ik aan het volgende lijstje. Als het goed is past alles aan elkaar..
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i5-13600K Boxed | € 327,01 | € 327,01 |
| 1 | Moederborden | MSI PRO B760M-A WiFi DDR4 | € 149,42 | € 149,42 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4060 Ventus 2X Black 8G OC | € 319,- | € 319,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 34,53 | € 34,53 |
| 1 | Voedingen | NZXT C650 Gold v2 | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 76,21 | € 76,21 |
| 1 | Solid state drives | WD Black SN770 1TB | € 49,99 | € 49,99 |
| Totaal | € 1.229,68 | |||
Alvast dank voor het meedenken.
/f/image/YDKkbjCPxP27rCYyPCZo3up8.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LFHvHBUhEWI9iJV6N5PL3GJB.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/t5yHssoTmZujg1GHcL3MrZOZ.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WL75z9Au4xMfRNXEE0cciOMi.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CSaoKNSsrjDYynjmQZQF4HMP.webp?f=fotoalbum_large)