Ik ga plafondspeakers (B&W CCM-362) inbouwen in een verlaagd plafond. Door praktische overwegingen kan het plafond maar 91mm verlaagd worden (de luidsprekers hebben 79mm inbouwdiepte). Niet ideaal misschien, maar het past net.
Volgens de fabrikant presteren deze speakers het beste met een backbox van 25 liter. Nu kan ik dit volume creeren door een backbox-ruimte te creeren van 560x560x81 mm (binnenmaten; zie afbeelding hieronder).
/f/image/OWYUQMx8fKsy8y4fbS1L7Vhl.png?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik de volgende vragen waar ik graag advies over wil:/f/image/aaQwVGwzm5dBulzOdDh7zJvZ.png?f=fotoalbum_large)
Graag jullie reactie op bovenstaande vragen, en eventuele andere opmerkingen/tips die relevant zijn
Volgens de fabrikant presteren deze speakers het beste met een backbox van 25 liter. Nu kan ik dit volume creeren door een backbox-ruimte te creeren van 560x560x81 mm (binnenmaten; zie afbeelding hieronder).
/f/image/OWYUQMx8fKsy8y4fbS1L7Vhl.png?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik de volgende vragen waar ik graag advies over wil:
- Er zit maar 12mm tussen de achterkant van de luidspreker en het betonplafond erboven. Heeft het zit om hier nog een dun (5mm) rubber matje (zelfde formaat als speaker) o.i.d. direct boven de speaker aan te brengen?
- Kan ik het beste de ruimte om de speaker heen volledig opvullen met bijv. steenwol (zie optie A hieronder) of alleen de kanten bekleden met een absorptiemateriaal met hogere dichtheid (zie optie B hieronder).
/f/image/aaQwVGwzm5dBulzOdDh7zJvZ.png?f=fotoalbum_large)
Graag jullie reactie op bovenstaande vragen, en eventuele andere opmerkingen/tips die relevant zijn
[ Voor 10% gewijzigd door jvdburgt1980 op 10-08-2023 14:49 ]