Sony Bravia A80K vs LG C2/G2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:36
Ik zoek een?
Als vervanger van mij inmiddels antieke Sony LCD 40W5500 ben ik op zoek naar een nieuwe tv.
Ik heb verschillende reviews en youtube videos gekeken en de keuze terug gebracht tot 2 (of eigenlijk 3) apparaten. Voor het laatste zetje zoek ik jullie hulp.

Wat is je budget?
Ik wil maximaal € 2.000 uitgeven inclusief muurbeugel. Liefst minder natuurlijk.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wij kijken primair films, zowel op eigen NAS als via streamindiensten: Netflix en Disney. Het eigen materiaal is voor HD kwaliteit of lager (oude films die vrijwel niet op streaming diensten te vinden zijn). Ik heb daarvoor nu een Kodi installatie. Liefst zou ik die eruit doen en dat allemaal via de tv regelen. Een overstap naar Plex behoort tot de mogelijkheden.
TV kijken we ook via een tv-kastje van T-Mobile. Liefst zou ik die eruit doen en via de app kijken of overstappen naar NL-Ziet oid. Gamen gebeurt niet.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb vooral gekeken naar OLED tv's, vanwege het superieure beeld. Ik heb geen last van invallend zonlicht. Op mijn shortlist staan nu de 65" varianten van de C2 of G2 en de Sony 80K. De Sony heeft mijn voorkeur omdat, vanwege de betere beeldprocessing van niet 4K materiaal, maar een ei is nog niet gelegd.
In het LG kamp vind ik de G2 de mooiere tv en het feit dat de muurbeugel er al bij zit, is mooi meegenomen. De C2 is dan wel weer een pak goedkoper.
Geluid van de Sony zou dan weer beter zijn. Ik heb geen AV receiver meer, dus af fabriek redelijk geluid is een pre. Eventueel kan ik 2x Sonos One koppelen?

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke tv raden jullie aan in mijn situatie. En waar zou ik die moeten kopen. En tot slot: mis ik nog een tv die ik zou moeten overwegen?

[ Voor 7% gewijzigd door darth.75 op 10-08-2023 20:59 ]

Beste antwoord (via darth.75 op 11-08-2023 06:37)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:39
Enige twee redenen om voor een LG G2 te kiezen, vergeleken met de andere genoemde modellen, is de grotere HDR impact en design.

De A8xK past het beste bij jouw wensen. Is out of the box beter gekalibreerd dan de genoemde LG modellen en biedt een betere processing (o.a. upscaling, motion handling, kleurengradatie etc.). Daarnaast werkt Sony's GoogleTV integratie fijner en biedt alle apps die je nodig hebt (o.a. Kodi).

Beeldkwaltieit/ bitrate van NLZiet is een stuk lager vergeleken met de T-Mobile ontvanger, wifi-speakers kun je niet aan een tv koppelen. De Acoustic Surface speakers klinken, voor tv-speakers, zeer goed en zijn vergelijkbaar met een mid-range soundbar met geïntegreerde subwoofer.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:39
Enige twee redenen om voor een LG G2 te kiezen, vergeleken met de andere genoemde modellen, is de grotere HDR impact en design.

De A8xK past het beste bij jouw wensen. Is out of the box beter gekalibreerd dan de genoemde LG modellen en biedt een betere processing (o.a. upscaling, motion handling, kleurengradatie etc.). Daarnaast werkt Sony's GoogleTV integratie fijner en biedt alle apps die je nodig hebt (o.a. Kodi).

Beeldkwaltieit/ bitrate van NLZiet is een stuk lager vergeleken met de T-Mobile ontvanger, wifi-speakers kun je niet aan een tv koppelen. De Acoustic Surface speakers klinken, voor tv-speakers, zeer goed en zijn vergelijkbaar met een mid-range soundbar met geïntegreerde subwoofer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:36
Dank voor je uitvoerige antwoord
@Freshouttheoven . Bevestigt mij dat ik op het juiste spoor zit.

En inmiddels gekocht.

[ Voor 11% gewijzigd door darth.75 op 13-08-2023 08:17 ]