Beste Tweakers
Ik heb de aanschaf van een nieuwe videokaart lang uitgesteld met de veranderende markt en ben toch even nieuwsgierig naar jullie mening.
Bij het spelen van Assetto Corsa in VR merk ik toch wel dat mijn huidige videokaart wat te wensen overlaat.
Ik gebruik een Quest 2 en speel bekabeld.
Graag wil ik ook huidige titels op een hoge framerate kunnen spelen (1080p 144hz, eventueel in de toekomst 1440p 144hz).
Bij recente topics ben ik dan uitgekomen bij deze videokaarten.
Nu vroeg ik me af of de drivers nog steeds kampen met problemen in VR.
Omdat ik onderhand de aankoop een tijdje verschoven heb vond ik dat het toch wel tijd werd ondanks de hoge prijzen van de higher end gpu's.
Vandaar het idee nu voor een budget kaart te gaan, en over enkele jaren weer te upgraden. Misschien weer wachten tot Black Friday? Of zouden de prijzen niet veel meer zakken?
Hoe denken jullie hierover?
Ik zoek een?
Vervanging voor mijn 1060 6GB videokaart.
Wat is je budget?
400 max, tenzij meerprijs het waard zou zijn
Huidige setup:
Ik heb de aanschaf van een nieuwe videokaart lang uitgesteld met de veranderende markt en ben toch even nieuwsgierig naar jullie mening.
Bij het spelen van Assetto Corsa in VR merk ik toch wel dat mijn huidige videokaart wat te wensen overlaat.
Ik gebruik een Quest 2 en speel bekabeld.
Graag wil ik ook huidige titels op een hoge framerate kunnen spelen (1080p 144hz, eventueel in de toekomst 1440p 144hz).
Bij recente topics ben ik dan uitgekomen bij deze videokaarten.
Nu vroeg ik me af of de drivers nog steeds kampen met problemen in VR.
Omdat ik onderhand de aankoop een tijdje verschoven heb vond ik dat het toch wel tijd werd ondanks de hoge prijzen van de higher end gpu's.
Vandaar het idee nu voor een budget kaart te gaan, en over enkele jaren weer te upgraden. Misschien weer wachten tot Black Friday? Of zouden de prijzen niet veel meer zakken?
Hoe denken jullie hierover?
Ik zoek een?
Vervanging voor mijn 1060 6GB videokaart.
Wat is je budget?
400 max, tenzij meerprijs het waard zou zijn
Huidige setup:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700X Boxed | € 186,99 | € 186,99 |
1 | Moederborden | Gigabyte B550M DS3H (rev. 1.0/1.1/1.2/1.3) | € 86,90 | € 86,90 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1060 Windforce OC 6G | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Corsair Obsidian 350D Window | € 197,99 | € 197,99 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32 | € 86,28 | € 86,28 |
1 | Voedingen | Cooler Master V Series V550 | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 558,16 |