Vraag

• Spacenoodle
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-05 17:54
Ik zoek een?
Vervanging voor mijn Huawei P10 Lite

Na 6 jaar is mijn huidige smartphone echt op. Batterij is op, barst in het scherm en telefoon begint te haperen. Ik vond het eigenlijk een zeer degelijke en prettige smartphone.

Ik ben op zoek naar een telefoon die een beetje dezelfde afmetingen heeft, maar zie dat dat bijna onmogelijk is. Veel telefoons zijn een slag groter.

Wat is je budget?
Tussen de 150 en 250 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Geschikt voor luisteren van muziek (3.5mm aansluiting)
- Kijken van youtube
- Af en toe een foto
- Gebruik van Google Maps.
- 128GB opslag vind ik wel fijn
- USB-C aansluiting

Ik film en fotografeer weinig, dus een camera vind ik niet heel belangrijk.
Kijk regelmatig Youtube.
Verder gebruik ik mijn telefoon niet heel intensief.
Als ik hem niet dagelijks hoef op te laden heeft dat wel mijn voorkeur.
Het liefst een telefoon die ook weer lang mee gaat.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb de meest recente best buy guides en opmerkingen doorgelezen, maar kom een beetje op conflicterende meningen:

- Redmi Note 11
- Redmi Note 12 (nieuwer dan de 11, en ook beter?)
- Motorola Moto G72 (opmerkingen over beschikbaarheid en GPS die slecht werkt?)
- Nokia G22
- ?

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zie eigenlijk tussen de bomen het bos niet meer. Een tweedehands zou ook nog een optie zijn. Ik hoef geen vlaggenschip. Ik ben gewend aan Android, dat heeft wel mijn voorkeur.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Gezien je erg lang doet met je telefoon, zou ik een zo nieuw mogelijke telefoon nemen ivm software updates die langer zullen werken mocht de Android versie erop niet meer ondersteunt worden.

Komende van Huawei zie ik veel mensen kiezen voor Xiaomi met veel hardware voor weinig geld. Dus dan is de Redmi Note 12 de meest recente keuze.

Motorola en Nokia zijn ook prima, maar wel hebben Huawei en Xiaomi een veel completere software en zijn Nokia en Motorola kaler, dus dat is ook een kwestie van smaak.
Voordeel van de Nokia G22 is dat je die zelf kunt repareren als de accu slechter wordt:
https://www.nokia.com/phones/nl_nl/self-repair

Dus ik denk dat je eerst moet bedenken of je van de compleetheid van Huawei houd (en gebruikt) of niet.
Za ja, dan de Redmi Note 12, zo nee, dan de Nokia g22 omdat die door zelf te repareren het langste mee kan gaan.

• Spacenoodle
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-05 17:54
Dank voor je reactie.

Dat de Nokia gerepareerd kan worden spreekt me wel aan.

Wat bedoel je met complete software?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Spacenoodle schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 18:40:
Wat bedoel je met complete software?
Het gaat om functionaliteiten, Nokia heeft Android One, dat is kaal, een appartement met alleen een bed, tafel en stoel, zonder schilderijen. De basis is er, de rest moet je zelf toevoegen.
Huawei, Xiaomi zijn volledig ingerichte appartementen, misschien wel te vol. Volgens sommige bloatware.
Beide oplossingen hebben hun fans.
Bij twijfel zoek een winkel op waar je beide kunt bekijken zoals een MediaMarkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Ondanks dat het niet offiicieel als repareerbaar wordt gekenmerkt, is de Redmi Note 12 bijna even gemakkelijk te repareren als de Nokia G22. De Nokia krijgt ook maar 3 jaar aan beveiligingsupdates, dus voordat je batterij op is, is je telefoon aan het einde van de ondersteuning. De Redmi Note 12 daarentegen krijgt 4 jaar aan beveiligingsupdates.

Qua GPS zou de Redmi Note 12 5G beter zijn dan de Redmi Note 12 (4G) en de Motorola G72.
Die G72 krijgt ook nog maar 2 jaar en een paar maanden aan updates (de nieuwere G73 is een minder goede telefoon).

De rappere Redmi Note 12 Pro met betere stereo speakers valt ook nog binnen budget.