Hoi Forumleden, inmiddels ben ik afgestapt van een samsung q950a soundbar naar losse speakers.
Leuk! maar ik zit met wat dingen, waar ik jullie advies bij nodig heb! namelijk:
Ik zoek een?
Receiver 7.2 of 9.2 - Ook zoek ik front of surround speakers
Wat is je budget?
Versterker rond de 600, speakers front 300 p.s
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik moet nog center en sub, en ooit nog atmos. het is maar een beginner setje. hoeft allemaal niet persee high end. dus zie budget hierboven. center en sub heb ik eigenlijk al uitgezocht.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik kijk voornamelijk serie's en films, ik heb een nvidia shield pro 2019, en een LG B2 77 inch.
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Ik heb op moment net 2x de Klipsch RP-4000F gekocht.
Verder geen eisen of iets bijzonders?
Mijn ruimte is ongeveer 6x6 meter.
Wat heb je zelf al gevonden?
Voor een receiver heb ik dit gevonden:
Denon X1700H of Denon X2800H of Yamaha RX v6a. (yamaha viel eigenlijk net af vanwege wat reviews die slecht waren)
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik ga dus voor een klipsch setje. en heb dus al 2 towers. of deze voor of achter gaan geen idee?
Zie hieronder.
Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn vragen:
Ik heb dus 2x klipsch rp-4000f, nu zijn de rear speakers nergens meer beschikbaar.
(rp-400m) ook de 500m is moeilijk aan te komen, laat staan dan de prijzen hiervan.
Dus nu is een beetje de vraag wat moet ik nu doen?
Moet ik nog 2x rp-4000f kopen? of zou ik die 2 als rear gebruiken en dan de rp-5000f als front gebruiken?
Is dit goed om te doen? ook vanwege receiver vermogen? en afstellen ect?
aangezien ik nergens aan de bookshelfs kan komen van deze set, moet ik dus naar towers... helaas.
Dan receiver verhaal:
De rp-4000f geeft dus 75 watt rms, maar als ik hierboven de rp 5000f neem, welke versterker kan ik hierbij kopen?
Ik zag dus een x1700h, maar levert 80 watt, is dat niet beetje te weinig voor de speakers?
de x2800h is ruim 140 euro duurder, en levert dus 95 watt, is dit het waard?
De yamaha levert 100Watt, voor dezelfde prijs als de x2800h maar schijnt dat er hier en daar wat mankementen waren, en geen dts x virtual heeft?
Welke moet ik kopen? of hebben jullie een ander merk/type als advies?
Ik zit dus een beetje vast, ben benieuwd naar jullie input wat ik moet doen
Leuk! maar ik zit met wat dingen, waar ik jullie advies bij nodig heb! namelijk:
Ik zoek een?
Receiver 7.2 of 9.2 - Ook zoek ik front of surround speakers
Wat is je budget?
Versterker rond de 600, speakers front 300 p.s
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik moet nog center en sub, en ooit nog atmos. het is maar een beginner setje. hoeft allemaal niet persee high end. dus zie budget hierboven. center en sub heb ik eigenlijk al uitgezocht.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik kijk voornamelijk serie's en films, ik heb een nvidia shield pro 2019, en een LG B2 77 inch.
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Ik heb op moment net 2x de Klipsch RP-4000F gekocht.
Verder geen eisen of iets bijzonders?
Mijn ruimte is ongeveer 6x6 meter.
Wat heb je zelf al gevonden?
Voor een receiver heb ik dit gevonden:
Denon X1700H of Denon X2800H of Yamaha RX v6a. (yamaha viel eigenlijk net af vanwege wat reviews die slecht waren)
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik ga dus voor een klipsch setje. en heb dus al 2 towers. of deze voor of achter gaan geen idee?
Zie hieronder.
Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn vragen:
Ik heb dus 2x klipsch rp-4000f, nu zijn de rear speakers nergens meer beschikbaar.
(rp-400m) ook de 500m is moeilijk aan te komen, laat staan dan de prijzen hiervan.
Dus nu is een beetje de vraag wat moet ik nu doen?
Moet ik nog 2x rp-4000f kopen? of zou ik die 2 als rear gebruiken en dan de rp-5000f als front gebruiken?
Is dit goed om te doen? ook vanwege receiver vermogen? en afstellen ect?
aangezien ik nergens aan de bookshelfs kan komen van deze set, moet ik dus naar towers... helaas.
Dan receiver verhaal:
De rp-4000f geeft dus 75 watt rms, maar als ik hierboven de rp 5000f neem, welke versterker kan ik hierbij kopen?
Ik zag dus een x1700h, maar levert 80 watt, is dat niet beetje te weinig voor de speakers?
de x2800h is ruim 140 euro duurder, en levert dus 95 watt, is dit het waard?
De yamaha levert 100Watt, voor dezelfde prijs als de x2800h maar schijnt dat er hier en daar wat mankementen waren, en geen dts x virtual heeft?
Welke moet ik kopen? of hebben jullie een ander merk/type als advies?
Ik zit dus een beetje vast, ben benieuwd naar jullie input wat ik moet doen