Wifi laptop en smartphone

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Deantje
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-02 17:21
Mijn vraag
- Is het 'slecht' qua stabiliteit van de wifi-verbinding om een smartphone vlakbij een laptop te gebruiken -en dan allebei wifi te gebruiken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Mini-laptop + smartphone (Samsung A7)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Soms lijkt het of de wifi van mijn oudere laptop mindere verbinding geeft als ik op beide apparaten wifi aan heb, bijvoorbeeld 1 of 2 streepjes van het signaallogo. Zodra ik de smartphone-wifi uitzet heb ik meestal alle streepjes gevuld op mijn laptop van wifi. Het lijkt of de smartphone het signaal 'wegsnoept' ofzo. We hebben wel een redelijk recent (ca. 1 jaar) standaardmodem van onze provider.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
Als deze op dezelfde frequenties werken, dan kan dat zeker leiden tot wegvallend netwerk of minder bereik.

Daarvoor is carrier sensing bedacht.
Door dat protocol (CSMA/CA) gaan apparaten luisteren of er ander verkeer op dezelfde frequentie zit. Als iemand anders al "praat", gaat hij dat niet doen zodat er niet meerdere apparaten door elkaar praten.

Er vanuitgaande dat KPN en Ziggo dit wel in hun standaard modems hebben zitten, zou het waarschijnlijk je oudere laptop zijn die het probleem veroorzaakt.

Ik zou me er alleen niet druk om maken