• scatman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 15:18
Ik gebruik Android Auto wireless en op mijn vorige telefoon (Xiaomi Redmi Note 10S) ging zodra ik in mijn auto stapte en de telefoon via Bluetooth met mijn auto verbond, automatisch de wifi (nodig voor android auto) en de mobiele connectie aan.
Met mijn nieuwe telefoon (Samsung A54) gaat de mobiele connectie niet aan. Is dit ergens een optie (ik vind ze nergens)?

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:24
Gok dat je locatie bedoeld?

Wat heb je zelf al gevonden, gedaan en geprobeerd?
Welke versie android draait je telefoon op?

• PBX_g33k
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 23:24
Ik heb hiervoor in het verleden de Tasker app gebruikt, deze schakelde de WiFi in zodra de telefoon verbinding maakte met mijn auto.

Mij staat vaag bij dat door API wijzigingen in Android dit mogelijk niet meer werkt en je daarvoor even een mailtje naar de developer moet sturen om het op een andere manier aan de praat te krijgen.

• scatman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 15:18
corporalnl schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:03:
Gok dat je locatie bedoeld?

Wat heb je zelf al gevonden, gedaan en geprobeerd?
Welke versie android draait je telefoon op?
Nee hoor, mobiele data ging standaard aan op mijn Xiaomi.
Beide telefoons draaien Android 13.
Ik heb zelf al gegoogled (niets gevonden, enkel tasker), opties opverlopen bij wifi, mobile data & android auto, en niet meteen iets gevonden. Maar misschien is dit ergens een "verborgen" optie (of heb ik er gewoon overgezien)
PBX_g33k schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:14:
Ik heb hiervoor in het verleden de Tasker app gebruikt, deze schakelde de WiFi in zodra de telefoon verbinding maakte met mijn auto.

Mij staat vaag bij dat door API wijzigingen in Android dit mogelijk niet meer werkt en je daarvoor even een mailtje naar de developer moet sturen om het op een andere manier aan de praat te krijgen.
Tasker had ik inderdaad ook gevonden, maar had verwacht/gedacht dat dit ergens een (verborgen) optie is in android (het lijkt me logisch om automatisch mobile data connectie aan te zetten eens je in de auto zit)