Hallo allen,
even een vraagje voor de netwerk goeroes hier;
Ik heb een netwerk met daarin:
NAS1 met een 10Gb aansluiting
NAS2 met een bond van 4 x 1Gb ethernet
NAS3 met een bond van 2x1Gb ethernet
Diverse PC's met 10Gb ethernet
Managed switch met 4 x 10Gb SFP+ poorten waar de nas1 en PC's aan zitten, en met 1Gb ethernet aan de andere nassen en laptop.
Op NAS1 draait een service die 1:1 replica's maakt naar NAS2
a. Van de PC's naar de NAS1 gaat alles supersnel.
b. Van PC's naar NAS2 is het max 1Gb
c. Van NAS1 naar NAS2 is het ook maar 1Gb
Hoe kan ik zorgen dat b en c ook naar max doorvoer gaan? het lijkt erop dat maar 1 ethernet poort van 1Gb wordt gebruikt. Op de switch staat het wel als LACP ingeregeld.
Het zou mooi zijn als de 10Gb connectie wordt verdeeld over de 4x1Gb.
Als ik met meerdere laptops ga uploaden naar NAS2 dan doen ze allemaal max 1Gb, maar de nas accepteert dan wel alle 4 de lijnen, LACP op de switch doet het dus wel.
Bij de meervoudige backups van de PC's met 10Gb is het max 490-500MB, maar dat is de max die mijn disk array nu kan schrijven. Daar komen nog disken bij om de doorvoer te verbeteren.
CPU op NAS en de Switch is laag.
Wat kan ik nog doen om eea beter te laten presteren?
NAS2 heeft alleen 4 ethernet poorten, kan geen 10Gb adapter in. NAS 3 heeft maar 2 poorten, en ook geen optie voor 10Gb kaart.
even een vraagje voor de netwerk goeroes hier;
Ik heb een netwerk met daarin:
NAS1 met een 10Gb aansluiting
NAS2 met een bond van 4 x 1Gb ethernet
NAS3 met een bond van 2x1Gb ethernet
Diverse PC's met 10Gb ethernet
Managed switch met 4 x 10Gb SFP+ poorten waar de nas1 en PC's aan zitten, en met 1Gb ethernet aan de andere nassen en laptop.
Op NAS1 draait een service die 1:1 replica's maakt naar NAS2
a. Van de PC's naar de NAS1 gaat alles supersnel.
b. Van PC's naar NAS2 is het max 1Gb
c. Van NAS1 naar NAS2 is het ook maar 1Gb
Hoe kan ik zorgen dat b en c ook naar max doorvoer gaan? het lijkt erop dat maar 1 ethernet poort van 1Gb wordt gebruikt. Op de switch staat het wel als LACP ingeregeld.
Het zou mooi zijn als de 10Gb connectie wordt verdeeld over de 4x1Gb.
Als ik met meerdere laptops ga uploaden naar NAS2 dan doen ze allemaal max 1Gb, maar de nas accepteert dan wel alle 4 de lijnen, LACP op de switch doet het dus wel.
Bij de meervoudige backups van de PC's met 10Gb is het max 490-500MB, maar dat is de max die mijn disk array nu kan schrijven. Daar komen nog disken bij om de doorvoer te verbeteren.
CPU op NAS en de Switch is laag.
Wat kan ik nog doen om eea beter te laten presteren?
NAS2 heeft alleen 4 ethernet poorten, kan geen 10Gb adapter in. NAS 3 heeft maar 2 poorten, en ook geen optie voor 10Gb kaart.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4v02qPN6K6Wld6Gti0RGH92w.jpg?f=user_large)
[ Voor 4% gewijzigd door reinier68 op 10-08-2023 00:51 ]