Vraag mbt Dolby Atmos met Marantz Cinema 70

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-09-2024
Mijn vraag
...Even een vraag mbt atmos.

Mijn Cinema 70 is een 7.2 versterker en daarvan gebruik ik momenteel :
2 surround versterkers
2 rear/back versterkers
1 center speaker (overweeg ik nog)
2 rel subs met eigen versterkers.
Voor de front speakers gebruik ik mijn Hegel in home Theater stand.

In principe heb ik dus 2 versterkers over in de Marantz, echter die bedienen normaal de front speakers.

Is het mogelijk om 2 plafond speakers erbij te zetten voor atmos?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Hegel H590 als eindversterker aangesloten op voorversterker uitgangen van de Marantz cinema 70.
2 Dynaudio Confidence 30 als front.

Marantz Cinema 70s
2 Rel s510
2 Dynaudio audience 52se als surround.
2 Dynaudio audience 52 se als rear.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

[ Voor 7% gewijzigd door Thei op 09-08-2023 22:32 ]

Alle reacties

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
https://manuals.marantz.c.../NA/EN/GFNFSYvqscamxo.php

Hoe is je amp assignment?
Want volgens mij kan je de eindversterkers niet individueel toewijzen bij dit model. Dat kan vaak alleen bij de hogere modellen.
Het is dus kiezen uit één van de amp assignments.

[ Voor 41% gewijzigd door CPM op 10-08-2023 08:58 ]

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

• Thei
Ik heb geen idee of dat wel of niet kan en eigenlijk komt mijn vraag daarop neer ja. In de handleiding kon ik er niets over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
Ik heb zojuist met mijn dealer nog eens telefonisch overlegd mbt eventuele extra hoogte speakers.
Hij geeft aan dat ik de twee ongebruikte versterkers die voor de front speakers bedoeld zijn , zowiezo niet kan gebruiken omdat er een 7.2 converter in de cinema 70 zit die reeds geheel gebruikt wordt. Alleen stuurt hij de onversterkte signalen voor de 2 fronts rechtstreeks door naar mijn Hegel versterker.

Wat volgens hem misschien wel een mogelijkheid zou kunnen zijn, is om wel 2 hoogte speakers te plaatsen in de 7.2 opstelling en die in serie aan te sluiten op de rear/back speakers.

Volgens de handleiding zou bij een 5.2 surround/atmos opstelling de dan nog vrije rear/back uitgang op de versterker kunnen worden gebruikt voor 2 hoogte speakers waardoor het dus een 5.2.2 opstelling zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Thei schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 19:26:
Ik heb zojuist met mijn dealer nog eens telefonisch overlegd mbt eventuele extra hoogte speakers.
Hij geeft aan dat ik de twee ongebruikte versterkers die voor de front speakers bedoeld zijn , zowiezo niet kan gebruiken omdat er een 7.2 converter in de cinema 70 zit die reeds geheel gebruikt wordt. Alleen stuurt hij de onversterkte signalen voor de 2 fronts rechtstreeks door naar mijn Hegel versterker.

Wat volgens hem misschien wel een mogelijkheid zou kunnen zijn, is om wel 2 hoogte speakers te plaatsen in de 7.2 opstelling en die in serie aan te sluiten op de rear/back speakers.

Volgens de handleiding zou bij een 5.2 surround/atmos opstelling de dan nog vrije rear/back uitgang op de versterker kunnen worden gebruikt voor 2 hoogte speakers waardoor het dus een 5.2.2 opstelling zou worden.
Volgens mij moet je de handleiding goed lezen en dan op de receiver eens door de verschillende speaker opstellingen bladeren en dan zie je vanzelf wat de mogelijkheden zijn
Verder zou ik overwegen als dat tenminste nog kan om de receiver om te ruilen naar een exemplaar met meer speaker aansluitingen want je zit nu al aan de max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
Vandaag klusdag geweest en de 2 surround speakers hoog aan de wand opgehangen om ook hoogte in atmos films te kunnen weergeven. Voor 2 stuks rears en 2 surrounds is de kamer in principe te kort (6m) en de rears voegden amper hoorbaar iets toe. De rears worden nu als surround aangestuurd en de 2 speakertjes L en R hoog tegen de wand ontvangen de signalen voor plafond midden speakers. Ps: Center speaker is onderweg en dan is de set compleet als 5.2.2 . (Dynaudio audience 122c)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dUGn6djlumd0koECqrIYQi-CSoQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n41WdtW9bcInJhZ3uKmG9wDj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YAllNlqhmA1Ry5F9Zp0gbgx12PM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WXr4WU0R2mxC6dMlqxrDKOC2.jpg?f=fotoalbum_large

Deze stonden eerst op dynaudio stand 4 stands naast de luister bank en hangen nu op ong die zelfde plaats maar dan een flink stuk hoger. Door de mogelijke kanteling van de beugels zijn ze 'redelijk' op de luisterplek te richten.
Aan de voorzijde staan de Confidence 30 als front en naast elk een Rel S510.

[ Voor 3% gewijzigd door Thei op 20-08-2023 19:13 . Reden: Aanvulling ]

Pagina: 1