12v voeding met twee 5.5 mm aansluitingen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Button Facade
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-09 06:51
Mijn vraag

Ik wil twee monitoren zwevend monteren. (2x koorui 24e3 ips panelen, 24 inch). Beide monitoren hebben een nogal cheap transfoblokje (soy-1200250eu-056) met een 5.5/2.5 stekkertje. Output 12v, 2.5A, 30 watt.

Nu zijn de draadjes te kort voor de installatie die ik voor ogen heb en twee lompe stekkerblokjes ongemakkelijk om in te pluggen en zoek ik een alternatieve oplossing.

Helaas is dit niet mijn comfortzone. Zou ik een voeding kunnen kopen van pakweg 12v, 120 watt met aan de ene kant een stekker voor het stopcontact en aan de andere kant:

- twee draden die uitmonden in 5.5/2.5 stekkertje
- een draad die uitmond in een 5.5/2.5 stekkertje en daar dan een splitter op steken die verdeelt naar de twee schermen?

Als iemand tips heeft wat in deze configuratie een betrouwbare voeding of andere oplossing kan zijn, ik sta voor alles open. Alvast bedankt!

Alle reacties

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 20:32
Kan je niet gewoon de huidige draden doorknippen en verlengen? Dan kan je de blokjes ergens wegwerken. En dan de 230V kant inpluggen in een eigen verleng stekkerblokje, wegwerken en nooit meer naar kijken. Ben je voor €10 klaar en het kost je 1/2 uur.

Als je toch liever een andere adapter gebruikt zou ik niet zoeken naar eentje met de juiste aansluitingen want daarvan zijn er veel te veel verschillende. Gewoon de draden doorknippen en netjes aan elkaar maken, of een voeding met schroefterminals kopen zoals deze uitvoering: Mean Well LRS-100-12