Kitspuit 'condoompjes'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LY2Y8sh-8QXdE0T8fZX1v8omqcA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/inVm2AFdUosrcohBVIhpGhxA.jpg?f=user_large

Ik zag in een Amerikaans YouTube-filmpje van die rubberen condoompjes om kitspuiten mee af te sluiten. Weet iemand de Nederlandse naam en of ze gewoon in Nederlandse winkels te krijgen zijn (ik bestel niets op AliExpress etc)? In het filmpje werden ze calk caps genoemd...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:05
ik zal er gewoon een schroef in draaien net zo makkelijk

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:28
Ik zou ze gewoon op ali bestellen. Als je al een Nederlandse webshop vindt dan heeft die ze uiteindelijk ook gewoon bij ali weg.

Op Amazon.nl staan ze ook (als caulk caps), maar ook die komen uiteindelijk gewoon uit China.

Oftewel doe niet moeilijk en bestel ze gewoon bij ali :)

Catch a smile out there!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:43
maartentmm schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:24:
ik zal er gewoon een schroef in draaien net zo makkelijk
En dan bij volgend gebruik een nieuw tuitje erop neem ik aan? :+

Vaker wel dan niet komen die kokers met een tuitje waar een afsluit dopje op/bij zit. Die is gewoon bruikbaar.
Mocht je die kwijt raken dan werkt een stukje keukenfolie ook.

Gaat er veel tijd overheen tussen gebruik dan verstopt het tuitje vaak, ook als je je best hebt gedaan met afsluiten. Een nieuw spuitmondje kost +/- 75ct in de bouwmarkt.

- knip -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:27
Haha, mooie vertaling: 'kalefateren' is 'caulk' in het Engels. (Zoals @Glenfiddich al zegt, caulk caps)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:25
Kit bewaren zit ik ook altijd mee.
Heb dat (of een ander) filmpje ook wel eens gezien. Maar nog geen actie ondernomen om ze ergens te bestellen.
Ik koop ook niet op Ali, maar op eBay vind je die hoedjes ook wel.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:45
Ik draaibof de dop erop, of laat hem uitdrogen en een nieuwe tuit wanneer nodig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Gewoon schilderstape erop plakken, dit slaat nergens op. Als je die open spuit na een paar maanden pakt is die tuut toch waardeloos met of zonder fancy dopje, en voor die paar dagen is tape voldoende :+ afgekeken van de stuccadoor hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:16
boterhamzakje met een knijper. kun je heel lang gebruiken.
stukje vershoudfolie
tape
etc.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:52

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik laat altijd +-1cm kit uit het tuitje komen en zet het zo weg.

9 keer van de 10 trek je zo het uitgeharde stuk eruit.

Het verschil is wel dat ik dagelijks kit.
Moest het helemaal hard geworden zijn gewoon heel het tuitje vervangen.

Laat je hem lang op het schap staan, dan kan je sowieso heel de tube weg gooien.

De Nederbelg !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Little red cap heten ze, te koop via Amazon/groothandel. (https://www.amazon.nl/Lit...aulk-Saving/dp/B000H5S8XY). Ik heb ze jaren geleden moeten bestellen uit Amerika. Deden het opzich goed maar is alleen interessant als je ze veel gebruikt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:19

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Gewoon spuitmondje met draaidop halen bij de bouwmarkt:

https://www.gamma.nl/asso...jes-set-3-stuks/p/B511582

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:20
Handschoen heb je er 5 in een keer, de truc is dat het verharden van de kit buiten de spuitmond moet plaatsvinden ;)

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:31
5cm ducktape erover en hij is dicht.
Of inderdaad een blopje uit laten steken en drogen laten.
Trek je er na zo uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wortest
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-05 16:31

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:45
Niet de ervaring dat als je de tuit eraf haalt en er bv plasticfolie tussen draait (of bovenstaande dop), dat toch de binnenkant van de koker uitdroogt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:50

Exigence

dnkroz

Ik haal altijd zo'n zak tuitjes. Zet de tube kit altijd zo weg. Volgende keer trek ik net als @Jellabie het harde stukje eruit of, als het langer duurt en verder verhard is, zet er een nieuwe tuit op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BiLLY_daKid schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:39:
Niet de ervaring dat als je de tuit eraf haalt en er bv plasticfolie tussen draait (of bovenstaande dop), dat toch de binnenkant van de koker uitdroogt?
Ja dat. Precies de reden dat ik de tuit vervang. Het droogproces gaat toch vrij ver de tuit in. Met of zonder afdekking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik vervang de tuit (of knip er een stukje af of trek het er uit als dat lukt) als de kit nog niet te oud is. Dat is toch een plastic dopje? Daar kun je wel weer een plastic dopje opdoen maar dat is ongeveer hetzelfde :p

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 10-08-2023 11:38 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:50
Die gebruik ik ook. Doe al jaren met dezelfde koker kit en ook montagelijm. Werkt goed.
En mocht het in het tuitje uitdrogen/uitharden, is het er makkelijk af te draaien en er een nieuw op te zetten.
Meen wel dat ik ze bij de ACtion gekocht had, maar daar kan ik ze op de site niet terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:25
De voorgaande tips werken alleen als je regelmatig de kit gebruikt. Dan werken die spuitmondjes met schroefdraad prima. Ik zet de koker dan nog even op druk om het dopje vol te spuiten.

Maar als je erg lang met een koker doet, dan gaat het ook aan de andere kant hard worden.
En het is ook de vraag hoe de kwaliteit nog is van hetgeen je er nog wel uit kan persen.
Restjes gebruik ik dan voor toepassingen die niet kritisch zijn of ik doe vooraf een proef.

Bedacht mij laatst dat het w.s. wel helpt om voor wat langere tijd bewaren de koker in een vacuum zak te bewaren.
Voor het bewaren van verf zijn er ook bewaarzakken, waar je het in moet gieten en zoveel mogelijk de lucht er uit persen. Maar dat lijkt mij nogal een geklieder.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:33
Voor de klein geschapen man

Joe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:27
Heb even in mijn nachtkastje gekeken, maar die van mij zijn nog kleiner!

OT: ik druk er altijd een schroef in of soms wat tape er over. Gaat een tijd goed. Uiteindelijk droogt het alsnog uit.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:15

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

Raymond P schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:32:
[...]

En dan bij volgend gebruik een nieuw tuitje erop neem ik aan? :+
hoe zo ? je draait die schroef gewoon weer uit en hij klaar voor gebruik

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:43
Motaro schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 18:31:
[...]

hoe zo ? je draait die schroef gewoon weer uit en hij klaar voor gebruik
Als amateur heb ik alle hulp nodig die er is om een fatsoenlijke kitlijn te spuiten, een vervormde of beschadigde mond helpt dan niet.
Daarbovenop is er hier al gemotiveerd waarom het een goed idee is de kit buiten de tube/tuit op te offeren.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16:52
Blaze85 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:21:

Ik zag in een Amerikaans YouTube-filmpje van die rubberen condoompjes om kitspuiten mee af te sluiten. Weet iemand de Nederlandse naam...
Ducktape?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc.r
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-05 21:04
Als je beschikt over een compressor kan je het gewoon hard laten worden, tuitje loshalen en vanuit de punt blaas je zo het hard geworden gedeelte de prullenbak in.
Pagina: 1