gescheurde scharnier van deur douchecabine

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-09 16:07
Mijn vraag
Een onderdeel van het scharnier van kunststof is gescheurd, de deur ging eruit (en is heel), dat onderdeel wil ik 2x laten 3D printen (een soortgelijk onderdeel heeft al een haarscheur). Waar kan ik zoiets laten scannen en zo 3Dprinten

Relevante software en hardware die ik gebruik
.geen. Zelf scannen met speciale sioftware lijkt mij zeer moeilijk

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
gezocht op internet, 2 bedrijven gevonden in Nl die het zouden kunnen doen (?) maar men vraagt scanbestanden op te sturen....

Beste antwoord (via noordman op 12-03-2024 14:41)

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:55
Heb je foto's van scharnier aan kozijn, aan de deur en het gebroken kunststof onderdeel en zou je die hier willen plaatsen? Dan kan ik (en anderen) bekijken of er ook nog alternatieve bevestigingsmogelijkheden zijn.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kun je niet gewoon bij de fabrikant of leverancier te rade gaan voor de schaniertjes? Al heb je geen garantie meer, dan hebben ze meestal nog wel reserveonderdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ja, er bestaan 1001 soorten scharnieren in alle soorten en maten. Dan is het niet gek dat een 3D-scan bedrijf vraagt om scanbestanden, zodat ze weten hoe ze die moeten printen. Ik denk dat de stap van @CH4OS nog sneller is. Tenzij je zin hebt om zelf achter AutoCad of whatever te zitten.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:55
Heb je foto's van scharnier aan kozijn, aan de deur en het gebroken kunststof onderdeel en zou je die hier willen plaatsen? Dan kan ik (en anderen) bekijken of er ook nog alternatieve bevestigingsmogelijkheden zijn.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noordman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-09 16:07
Beste mensen,
Helaas ben ik vergeten om te reageren op de goede suggesties.
Later zak ik dat er nog 2 scharnieren haarscheuren vertonen en omhet mijzelf makkelijk te maken (en vooral mijn partner) kopen we een nieuwe douchecel.
Bedankt voor jullie tips!
:) :) :) :)