Buitengevel stucen, daarna verven/impregneren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikeloz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-04-2024
Hoi allemaal,

Ik ben van plan binnenkort onze zijgevel te stucen, maar over wat hierna te doen ben ik nog niet uit. Ik wil de gevel eigenlijk wel een kleurtje geven maar is het in dat geval nog wel nodig om te impregneren? En is een gewone buitenmuur verf hiervoor dan voldoende?

Ik hoor graag jullie mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 10:44
Wat heb je zelf al gevonden? Dit is vast met een simpele Google zo te vinden, en zal ook op elke pot buitenmuurverf staan.

Kan me niet voorstellen dat je niet mlet impregneren/voorstrijken voordat je de buitenlaag aanbrengt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:42
eerst een vergunning vragen, dan isoleren, dan stucen, dan tekst op de verf lezen :)

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:50
Als je kiest voor goede damp open maar waterafstotende verf dan hoef je niet te impregneren

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:29
Ik wilde ook stucen, maar werd afgeraden omdat er toch makkelijker scheuren kunnen ontstaan. Ik ga nu de boel Keimen (volgend jaar), dat is een waterafstotende maar ademende silikaatverf (krijg je er eigenlijk niet meer af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:41

paQ

pentaw1nz schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 20:23:
Als je kiest voor goede damp open maar waterafstotende verf dan hoef je niet te impregneren
dat

Het is vrij dure verf, maar het werkt echt goed. Eerst in de primer dan in de waterafstotende dampopen verf

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1