Hallo,
Om games (FPS shooters) wat soepeler te kunnen draaien op 1440p heb ik afgelopen najaar mijn GTX 1060 vervangen door een RTX 3070. Echter mijn CPU is nu waarschijnlijk te langzaam om de kaart bij te houden, waardoor het nog niet soepel loopt en zit er daarom aan te denken om deze te vervangen.
Nu kwam ik daarin de BBG toevallig tegen en die wil ik dan ook als basis gebruiken, echter werd er geen CPU koeler aangeraden (raar?), vroeg me af hoe jullie dit zouden aanpakken?
Dit gaat uit de kast en komt te koop (stuur me gerust een PB bij interesse):
MOBO: Asus ROG H370-I mini ITX
CPU: Intel i5 8400 (65w TDP)
Koeler: Cryorig C7
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 16GB
Verwachte vervanging:
MOBO: Asus ROG B650E-I mini ITX
CPU: AMD Ryzen 5 7600 boxed (ook weer 65w TDP, zodat voeding niet vervangen hoeft te worden)
Koeler: ?
RAM: G. Skill Flare X5 FX5 32gb DDR5
Ik zoek een? CPU koeler - mini-ITX AM5
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, maar een zwarte look lijkt me wel mooi..omdat ik 1 zijkant wellicht ooit voor een transparant window wil vervangen.
- Noctua NH-L9a AM5
- be quiet! Pure Rock LP
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1888282;1904564/
Overige hardware (blijft hetzelfde):
Case: Dan A4 v2 - SFX
PSU: Silverstone 450w SFX
SSD: Samsung 980 1TB
SSD: Crucial MX500 1TB
GPU: RTX 3070 Eagle
De Noctua wat groter en schijnt (?) omslachtiger te zijn qua montage, maar wat zijn jullie ervaringen, tips en tricks? Of zouden jullie totaal iets anders doen?
Om games (FPS shooters) wat soepeler te kunnen draaien op 1440p heb ik afgelopen najaar mijn GTX 1060 vervangen door een RTX 3070. Echter mijn CPU is nu waarschijnlijk te langzaam om de kaart bij te houden, waardoor het nog niet soepel loopt en zit er daarom aan te denken om deze te vervangen.
Nu kwam ik daarin de BBG toevallig tegen en die wil ik dan ook als basis gebruiken, echter werd er geen CPU koeler aangeraden (raar?), vroeg me af hoe jullie dit zouden aanpakken?
Dit gaat uit de kast en komt te koop (stuur me gerust een PB bij interesse):
MOBO: Asus ROG H370-I mini ITX
CPU: Intel i5 8400 (65w TDP)
Koeler: Cryorig C7
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 16GB
Verwachte vervanging:
MOBO: Asus ROG B650E-I mini ITX
CPU: AMD Ryzen 5 7600 boxed (ook weer 65w TDP, zodat voeding niet vervangen hoeft te worden)
Koeler: ?
RAM: G. Skill Flare X5 FX5 32gb DDR5
Ik zoek een? CPU koeler - mini-ITX AM5
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, maar een zwarte look lijkt me wel mooi..omdat ik 1 zijkant wellicht ooit voor een transparant window wil vervangen.
- Noctua NH-L9a AM5
- be quiet! Pure Rock LP
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1888282;1904564/
Overige hardware (blijft hetzelfde):
Case: Dan A4 v2 - SFX
PSU: Silverstone 450w SFX
SSD: Samsung 980 1TB
SSD: Crucial MX500 1TB
GPU: RTX 3070 Eagle
De Noctua wat groter en schijnt (?) omslachtiger te zijn qua montage, maar wat zijn jullie ervaringen, tips en tricks? Of zouden jullie totaal iets anders doen?