HVN Deurklinken verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 11:36

Smoonshine

Feyenoord!!

Topicstarter
De schroeven aan de onderkant van het deurslot zijn op de een of andere manier uit elkaar geschoten. Nu probeer ik de krukken te verwijderen, zodat ik de schilden kan verwijderen en bij de schroeven kan, maar helaas zonder succes. Er zitten geen gaatjes in de krukken en ook in het gleufje aan de zijkant tussen de krukken vind ik niets dat ik kan indrukken.

Heeft iemand ervaring met dit type slot die me kan vertellen hoe ik in vredesnaam die krukken los krijg?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y97X0unkHTo1FRb1pJg1UGryu0g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6eLplSNYoVPM7eNkLg30WvdW.jpg?f=fotoalbum_large

uhm...

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:08
Als er geen imbus in de kruk zit, dan zitten ze aan de schilden vast. En dan zou je de schilden met kruk en al eraf moeten kunnen halen.

Bij mij zaten de schilden heel erg vast in het hout, en vast door verf. Dus het kan zijn dat je de schilden moet los wrikken.

Je moet sowieso eerst de cilinder eruit halen, anders kan het binnenste schild er niet af.

Hiervoor moet een van die 2 schroeven onder het nachtslot eruit. Ik gok de bovenste.

[ Voor 25% gewijzigd door FRANQ op 09-08-2023 17:47 ]

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 11:36

Smoonshine

Feyenoord!!

Topicstarter
Daar was ik al bang voor. Die schroef is dolgedraaid, dus daar zal ik een oplossing voor moeten vinden, aangezien de cilinder ook nog weer teruggeplaatst moet worden. Bedankt voor het advies iig!

uhm...

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:08
Smoonshine schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 19:55:
Daar was ik al bang voor. Die schroef is dolgedraaid, dus daar zal ik een oplossing voor moeten vinden, aangezien de cilinder ook nog weer teruggeplaatst moet worden. Bedankt voor het advies iig!
Philips 2 of als er tussen de kruis nog een lijntje gestanst is zodat het geheel op een ster lijkt een pozidriv 2 schroevendraaier pakken, en dan een postbode elastiek tussen de schroef en schroevendraaier, hard duwen en draaien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PsDcC6FYJm-qSTWv8M4XF91pbE0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qWQIhBoozSZW1SRJcKbZ9oad.jpg?f=user_large