Haier wasmachine (HW70-BP14636) bonkt hard

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hashira
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 11-08-2023
Hoi!

Onze Haier wasmachine maakt al een poos een hard bonkend, piepend en krakend geluid bij het centrifugeren. We hebben er al veel over opgezocht en hoopten erg dat het aan de schokbrekers zou liggen, maar die hebben we inmiddels vervangen en daar lag het niet aan. De trommel draait wel soepel, dus het lijkt ook niet aan de lagers te liggen.
Het geluid ontstaat dus tijdens het centrifugeren en is erger wanneer de lading niet helemaal gelijk verdeeld is. We hebben de boven- en achterkant opengemaakt om te kijken wat er gebeurt tijdens het centrifugeren, maar er lijkt niks te klapperen. De herrie is wel vrij onverdraaglijk ;-)

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Hashira op 09-08-2023 16:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Op welke toerental centrifugeer je? Enig geluid lijkt me normaal, en bij ernstige onbalans stopt hij vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hashira
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 11-08-2023
In het filmpje centrifugeert 'ie op 1400, maar hij maakt dit geluid ook op 800.
De wasmachine is trouwens zo'n 4 jaar oud en hij maakt deze herrie nu sinds een maand of 8. Als de ramen dicht zijn, hoor je 'm buiten nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hashira schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:03:
In het filmpje centrifugeert 'ie op 1400, maar hij maakt dit geluid ook op 800.
De wasmachine is trouwens zo'n 4 jaar oud en hij maakt deze herrie nu sinds een maand of 8. Als de ramen dicht zijn, hoor je 'm buiten nog.
Het is een gok maar misschien zit er iets in de trommel ergens, een brok kalk ofzo? Heb je al eens ontkalkt met schoonmaakazijn en 90 graden? Anders is er wel iets ernstigers aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajow
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-06 07:14
Ik zou zelf toch denken aan lagerkruis of de lagers.

Lagerkruis kan je testen door aan de voorkant van de machine. Bij de trommel rand en de rubberen rand te knijpen. Op verschillende plekken. Voel je daar op een bepaalde positie beweging dan is dat zeer waarschijnlijk het lagerkruis.

Lager kan je op dezelfde manier testen, vaak hoor je die ook met ronddraaien van de trommel.

En stop alsjeblieft geen schoonmaak azijn in je wasmachine 9 van de 10 kunnen er niet tegen. En lubert/verkleurt het manchet (uit), beschadigen andere rubbers, etc..

Het kan ook nog dat er iets door je trommel gaatjes is gaan hangen maar dat verwacht ik niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
ik denk idd ook het lagerkruis. wel jammer voor een machine van 4 jaar maar helaas staat haier een beetje bekend om lagerproblemen op relatief jonge leeftijd.
mocht je aan een vervanging denken, kijk dan eens op bol.com (of ergens anders ik geloof dat mediamarkt ze ook verkoopt) naar everglades wasmachines. die zijn moemnteel de enige betaalbare in de markt met 5 jaar volledige fabrieksgarantie, dat houdt dus in dat zelfs als je daarmee hetlzefde zou hebben gehad als met je haier je nu nog gewoon gratis reparatie had gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky1962
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-12-2023
Het geluid klinkt me bekent in de oren.Onze Haier is van februari 2023 waarschijnlijk de lagers al stuk hij moet nog gerepareerd worden ze wachten op het materiaal van de leverancier.

[ Voor 12% gewijzigd door chucky1962 op 11-12-2023 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
chucky1962 schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:27:
Het geluid klinkt me bekent in de oren.Onze Haier is van februari 2023 waarschijnlijk de lagers al stuk hij moet nog gerepareerd worden ze wachten op het materiaal van de leverancier.
als de reparatie zo lang op zich laat wachten zou ik proberen of de verkoper bereid is de koop te ontbinden. een wasmachine van 10 maanden oud met kapotte lagers kan echt niet. Je kan aanvoeren dat nu de reparatie ook nog lang duurt je geen vertrouwen hebt in een merk waarvan de lagers het nu al begeven. mogeljik is de verkoper bereid hem terug te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalTimp
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 03-01-2024
Is er in beide gevallen een oplossing gekomen?
Of kan iemand vertellen wat nu de oorzaak was .
Met vriendelijke groet Pascal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicko071
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 29-01 10:04
Precies het zelfde meegemaakt.

Er zaten paar schroeven bij de pomp van het filter vast.
Filter eruit met de water zuiger erbij, schoongemaakt en hij draait weer perfect.

Dat geluid wat je hoort is dat het wieltje van de pomp die ergens tegenaan loopt tijdens centrifugeren/pompen..

[ Voor 26% gewijzigd door Wicko071 op 16-01-2024 02:29 ]

Pagina: 1