Anderhalf jaar geleden PC laten assembleren bij Alternate (Asus ROG STRIX B560-A). Sinds enkele dagen start de PC niet meer op. Na enige tijd zie ik de Bios GUI, maar die geeft aan dat er geen bootable devices zijn. Iemand enig idee, in welke richting hier gedacht moet worden v.w.b. de oorzaak?
Ja ... dat er geen bootable devices zijnDuneman schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:13:
Anderhalf jaar geleden PC laten assembleren bij Alternate (Asus ROG STRIX B560-A). Sinds enkele dagen start de PC niet meer op. Na enige tijd zie ik de Bios GUI, maar die geeft aan dat er geen bootable devices zijn. Iemand enig idee, in welke richting hier gedacht moet worden v.w.b. de oorzaak?
Wil dus zeggen dat het systeem je ssd/harddisk niet ziet. Dat kan diverse oorzaken hebben, maar ik zou beginnen met controleren of de kabels nog goed aangesloten zitten (misschien een keer loshalen en weer inprikken)
De Asus die je noemt is overigens enkel het moederbord. Het kan helpen de overige componenten van de pc ook op te sommen.
Zoals gezegd kan het heel veel zijn:
- Schijf niet meer goed aangesloten/los contact
- Kabel of aansluiting defect
- Schijf defect
- BIOS issue bijvoorbeeld doordat je als een barbaar elke dag de voeding of stekkerdoos volledig uitzet en dus na 2j een nieuwe batterij moet plaatsen en alle instellingen weer goed moet zetten
Als je zelf niet handig bent of in je computer wilt rommelen dan kun je er uiteraard mee terug naar Alternate en hen het tegen betaling laten herstellen of evt. nog als garantie want < 2j oud.
- Schijf niet meer goed aangesloten/los contact
- Kabel of aansluiting defect
- Schijf defect
- BIOS issue bijvoorbeeld doordat je als een barbaar elke dag de voeding of stekkerdoos volledig uitzet en dus na 2j een nieuwe batterij moet plaatsen en alle instellingen weer goed moet zetten
Als je zelf niet handig bent of in je computer wilt rommelen dan kun je er uiteraard mee terug naar Alternate en hen het tegen betaling laten herstellen of evt. nog als garantie want < 2j oud.
[ Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 20-08-2023 21:59 ]
I reject your reality and substitute my own