Juiste accreditatie artikel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stuiterveer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:00
nieuws: Valve begint met verkoop refurbished Steam Decks @AverageNL

Ik had de link vanuit de Steam Store gepost om 10:35, met een aantal verwijzingen die ook in het artikel benoemd staan. Ik kreeg geen melding dat de link al gepost was, maar ondertussen zie ik bij het artikel dat de "roem" voor het melden naar een andere persoon is gegaan.

Nu zou het me niks verbazen als die persoon het ook heeft gemeld en simpelweg eerder was, maar ben ik benieuwd hoe dat dan mogelijk is. De link in het artikel is dezelfde als wat ik heb gesubmit, en ik kreeg geen melding dat het al gemeld was. Ondertussen zie ik ook geen info op het forum voorbij komen behalve een verwijzing naar het artikel zelf.

Ik weet dat ik hiermee even overkom als salty aandachtszoeker ("weh weh weh ik heb het gespot en niemand let op mij"), en in zekere mate klopt het ook en besef ik me dat heel goed. Neemt niet weg dat ik ook graag wat achtergrondinfo zou willen over het reviewproces en wat iemand "de" submitter maakt als meerdere mensen hetzelfde melden vanuit verschillende bronnen, gepaard met mogelijk missen van andere submits in de queue.

[ Voor 12% gewijzigd door stuiterveer op 09-08-2023 14:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-09 13:26

AverageNL

Redacteur
Bedankt voor je bericht @stuiterveer!

Bij het selecteren van een submitter kijken we inderdaad altijd naar degene die als eerste een onderwerp heeft aangedragen. We selecteren dan ook de bovenste link bij het doorzitten van een submititem naar productie. Het feit dat je geen melding hebt gekregen dat een onderwerp al is aangedragen kan kloppen - dat werkt alleen voor specifieke url's. Dit onderwerp staat meerdere keren in de submitqueue. Bijvoorbeeld die van jou (met een link naar Valve geloof ik dus?). Er stond er nog één (van 10:22 uur) met een link naar deze tweet.

De submitter die het in dit geval is geworden was dan ook wél echt de eerste (volgens mij althans - ik kan er overheen hebben gekeken maar ik had het idee dat deze écht bovenaan stond). Deze user had in dit geval gelinkt naar een artikel van een andere nieuwswebsite. Bij het schrijven baseren wij ons uiteraard waar mogelijk op de originele bron; in dit geval is dat dan Valve. Die bron heb ik tijdens het schrijven zelf opgezocht en daar heb ik het artikel uiteindelijk op gebaseerd. Vandaar dat de url in het artikel overeenkomt met jouw submit, maar staat er toch iemand anders als submitter aangegeven.

Hopelijk biedt dit voldoende duidelijkheid! Mocht je verder nog vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik dat uiteraard graag :)

[ Voor 4% gewijzigd door AverageNL op 09-08-2023 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuiterveer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:00
Heel duidelijk, bedankt voor de extra achtergrondinfo en de bevestiging!