Eve Thermo (Apple Homekit) - Samenwerking met de ketel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-06 20:24
Ik ben aan het kijken om m'n verwarming wat slimmer te maken en bij de meeste oplossingen wordt er een bridge geplaatst tussen de CV-ketel en de nieuwe thermostaat. Qua oplossing ben ik wel gecharmeerd van de Plugwise producten, mede omdat deze geen externe connectie nodig hebben.

Als alternatief zit ik ook te kijken vaan de Eve Thermo (Apple Homekit) maar het is mij niet duidelijk hoe deze de ketel gaat aansturen. Kan iemand mij dat uitleggen? Ik kan het namelijk niet zo gauw vinden op internet.

Alle reacties

• Erik15678
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 25-06 19:30
Hmm, heb hier als monteur nog nooit van gehoord.
Moet eerlijk toegeven dat ik geen idee heb hoe deze knoppen de ketel aansturen.
Zoals ik het uit de website kan halen, sturen deze knoppen alleen de radiatoren, dus meer geschikt voor stadsverwarming/WA-regeling.
Als ik een tip mag geven, kijk eens naar TADO, heb een boel kennissen die hier mee werken en super enthousiast hier over zijn, zelf heb ik een evohome systeem op mijn warmtepomp draaien (WP draait weersafhankelijk, evohome is naregeling)

even verder gezocht op de site en kwam deze opmerking tegen :
"Eve Thermo requires hot water to be always available and can not control a boiler or central heating. Due to security and privacy reasons HomeKit enabled accessories like Eve Thermo do not support cloud baced services like IFTTT at all, sorry."

bron :
https://www.evehome.com/e...-all-eve-thermo-functions
ongeveer halverwege de pagina

Houd alleen wel rekening met het feit, dat als je met een dergelijk systeem aan de gang gaat, dat je altijd zorgt dat je ketel stroming kan behouden.
Dus altijd 1 radiator open, of zorgen dat er een ADVO (Alles Dicht Ventiel Open, ook wel bypass genoemd) ventiel bij de ketel komt, afhankelijk van de ketel waar te plaatsen, zie handleiding!

[ Voor 75% gewijzigd door Erik15678 op 10-08-2023 08:54 ]

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-06 20:24
Dank voor de uitleg maar TADO valt voor mij af vanwege de afhankelijkheid van de cloud. Dan is een systeem van Netatmo of Plugwise voor mij interessanter.

Wat betreft doorstroom had ik dit ook al begrepen van m'n CV monteur.

• Erik15678
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 25-06 19:30
Of Honeywell Evohome.
Zeer flexibel, internet alleen voor toegang met app, alles lokaal geregeld, zeer goede ondersteuning.
Kost alleen wel iets meer, draait hier al ruim 8 jaar zonder problemen, bij het plaatsen van mijn warmtepomp kondenen ze via afstand de firmware een update geven zodat deze ook kon koelen etc zonder enige vorm van extra kosten.