Speakers op TV via optische kabel (1 afstandsbediening?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik heb momenteel een 2.0 speakersetje (Edifier R1280DB) aangesloten op mijn TV via optische kabel (SPDIF) omdat hiermee simpelweg de geluidskwaliteit beter is dan via Tulp/AUX.

Nu is het echter wel zo dat ik dus telkens het geluid (KPN of Chromecast) aan moeten passen met de afstandsbediening van de speakerset, omdat optisch dus geen audio return(?) ondersteunt. Het liefst zou ik dit doen met de afstandsbediening van KPN of mijn met de afstandsbediening van mijn chromecast, wat voorheen wel kon wanneer de speakers via Tulp/AUX aangesloten waren. Ik wil geen 2 of 3 verschillende afstandsbedieningen moeten gebruiken om het één en ander te bedienen.

Helaas heeft de speakerset geen HDMI ARC poort, anders had ik het hiermee op kunnen lossen.

Ik heb al gekeken naar converters, maar dat zorgt weer voor kwaliteitsverlies in het geluid. Ook heb ik gekeken naar universele afstandsbedieningen, maar daarmee lijkt het er weer op dat deze niet het IR signaal van de speakerset ondersteunen. Nu lijkt een Logitech Harmony dit wel te kunnen volgens verschillende fora, maar ik zit niet te wachten op een afstandsbediening van €200+

Iemand een idee wat nog meer een goede oplossing zou kunnen zijn? :)