IP camera verbinden op raspberry pi (4)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 25-05 11:10
Het gaat om een Tp-Link Tapo 301 security camera

Via MotioneyeOS heb ik geprobeerd om de camera te 'zien' maar dat lukt niet.

Via de app op de telefoon is alles eenvoudig in te stellen en heb ik beeld.

Camera en app werken dus.

Het is de bedoeling dat ik de camera op de gallerij ophang, ik kan deze echter niet zo hoog monteren en ben bang voor sloop, een sd kaartje is dus geen optie en bovendien teveel gedoe.

Is er een manier om de camera werkend te krijgen voor de raspberry pi. Ik kan de camera nog retourneren als een andere optie beter is (wellicht een merk dat wat flexibeler is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
https://www.tp-link.com/nl/support/faq/2748/ heb je hier al gekeken,

de camera ondersteunt de 2 belangrijkste prototocols om via motioneye te kunnen verbinden,

het lijkt erop dat je een lokaal useraccount moet maken voordat je kunt verbinding via de streamlinks

ip:poort

• Jets
@i-chat Ja dat kwam al voorbij toen ik erop zocht, het verbinden lukt ook wel, maar alleen via de app en via third-party apps lukt het ook wel, maar dus niet op de raspberry pi. Sinds gisteren overgestapt op Home Assistent, die ondersteund 1 merk camera die ik vandaag binnen krijg, dus wie weet, krijg ik het werkend zoals ik wil.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het gaat als zodanig niet over (info)security, ik verplaats de vraag even naar de softwareburen :)

Wat bedoel je precies met 'op een pi'? Als in: je bedoelt een bepaald programma daarop? Of gebruik je bijv. de Pi als client met een browser?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Jets
@F_J_K Ja, een pakket waarmee je dan de camera kan monitoren en eens in de zoveel tijd een foto schieten die dan lokaal op een ssd kan worden bewaard en dus niet op een sd kaart die met de camera kan worden gesloopt of weggehaald, op die manier heb ik beelden in huis in plaats van bewaard op een sd kaart. Op een raspberry pi kan je zoiets verwezelijken met een usb camera maar tot dusver is het mij nog niet gelukt iets boven water te halen (via google) voor ip camera's (op een raspberry pi)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ah, de vraag is welke software gebruikt kan worden om de streams op een Pi op te slaan?

i-chat in "IP camera verbinden op raspberry pi (4)" noemde MotionEye en als ik zoeken bij google naar 'motionEye store video' lees dan slaat die de streams op. Probeer dat dan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
@Jets zowel motioneye os als home-asistant (met of zonder plugins) ondersteunen standaard camera's.
Home Asistant werkt ook behoorlijk goed samen met Frigate (dat je kunt uitbreiden met een tensorflow

als het voor jou wel lukt met apps (en ik ga er nu even vanuit dat je in de apps je lokale ip gebruikt en niet je tplink Cloud account. in dat geval gok ik dat het niet aan je camera's ligt, maar aan jouw instellingen in motionOS en/of HomeAsistant.

in dat geval denk ik dat je beter af bent je vraag te stellen in het HomeAsistant topic of toch in ieder geval in het Smarthome forum.

• Jets
@F_J_K @i-chat Motioneye heb ik echt geprobeerd, lukte wel met een usb camera maar niet met een ip camera, wat ik ook probeerde, gisteren de hele dag bezig geweest...

Nu heb ik een andere camera binnengekregen die Home Assistent als een aparte sectie ziet (Reolink IP NVR/camera) dus geloof ik erin dat dit beter zal werken. Die tapo is leuk, maar die detecteerde geen personen in de nacht terwijl dit bij uitstek wél de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
Ik moet echt beter kijken, het laatste bestelde artikel heeft geen wifi alleen PoE, op zich begrijpelijk maar ik heb geen switch die dat ondersteund. inmiddels heb ik wel de camera werkend gekregen via een 1a 12v adapter, alleen de beeldkwaliteit viel tegen, de Tapo is veel beter, ook gebruiksvriendelijker, alleen werd niet gelijk overal herkend (smartphone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Jets schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:19:
Ik moet echt beter kijken, het laatste bestelde artikel heeft geen wifi alleen PoE, op zich begrijpelijk maar ik heb geen switch die dat ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
Het blijkt dus dat er meerdere versies zijn van MotionEye... Vandaar het mij niet lukte. Nu word er wel een ip camera gezien alleen krijg ik de melding : "An error occurred. Refreshing is recommended"

in url gaf ik dit adres op: rtsp://192.168.2.110:554/stream1/

Raspberry pi opnieuw opgestart, zo ook de pc waarmee ik het mee wil benaderen, geen succes tot nu toe.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gw4fxEuczNkUPzHo7EuDKLeY0gI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UNmsWaSVxfRe6dWw6XyfJxcl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
Ben er inmiddels ook achter dat het wel belangrijk is de beste distro te gebruiken en dan zeker de 64bit versie als je een 64bit os hebt

Maar goed, wie het precies wil weten, kan ik het hier uiteenzetten
Pagina: 1