Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Evohome i.c.m. Daikin Altherma warmtepomp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• roykamerman
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 29-08 12:23
Ik heb een Daikin Altherma full electric midden temperatuur warmtepomp. De Evohome wifi is gekoppeld aan hr92 radiatorkranen. De warmtepomp wordt aangestuurd via de bdr91T.

De evohome is ingesteld op 1 schakeling per uur met een minimale aantijd van 30 minuten.

Op het moment dat de temperaturen in een aantal ruimtes minimaal worden verhoogd draaien de radiatorkranen iets open. Via het Evohome menu is als te zien dat de kranen bijvoorbeeld op 20% staan en dat het relais op 25% staat. Het lampje op de relais gaat op een gegeven moment wel branden maar gaat ook vaker al eerder dan 30 minuten weer uit. om vervolgens binnen een uur ook weer aan te gaan.

De warmtepomp blijft na het uitgaan van het relais wel nog even door gaan en stopt na een tijd. Wellicht doordat de delta T te klein wordt en de warmtepomp vanzelf uitschakeld.

Hoe kan het dat het relais ondankt de instellingen 1x schakelen per uur en 30 minuten aan toch vaker schakelt en minder lang aan blijft? Hoe moet ik deze instellingen zien in relatie tot het percentage van bijvoorbeeld 25% waar het relais op staat bij een geringe vraag. Heeft dit te maken met het zelflerend vermogen wat de Evohome denkt te hebben?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Alle reacties

• Mijntweakers
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 01-11-2023
Ik ehn ook de daikin hybride warmtepomp met de intergas ketel. Het stoort mij enorm dat er pas weer wordt bijverwarmd als de temperatuur 1 graag is gezakt t.o.v. de ingestelde waarde. Nu wil ik hiervoor ook het evohomesysteem aanschaffen. Ik weet echter niet zeker of dan de ingestelde temperatuur niet zover moete zakken alvorens weer tot verwarmen wordt overgegaan. Wordt met evohome de ingestelde waarde beter gehandhaafd?