Badkamer aanpassen/verbouwen wat zijn de opties?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-07 15:40
Hi allemaal,

Ik ben mijzelf aan het orienteren om de badkamer aan te passen. Wij storen ons namelijk aan het grote badmeubel dat direct onder een schuin dak staat waar een velux dakraam in zit. Hierdoor is er geen ruimte voor een spiegel boven het badmeubel. De spiegel hangt achter de deur die op de afbeelding naar rechts opendraait.

De badkamer is klein en heeft 2 schuine wanden. 1 boven het badmeubel en 1 die schuin naar beneden loopt vanaf de linkerbovenhoek op de afbeelding ( de massagedouche ) naar het toilet linksonder.

Is het mogelijk de badkamer anders in te delen? Ik zie het namelijk niet. Bijkomend probleem is dat we de voorkant waar het velux dakraam zit niet kunnen uitbouwen/vergroten, aangezien de dakgoot er precies voor zit.

En is het ''normaal'' om dit bij een badkamerzaak te laten nakijken zonder dat je er waarschijnlijk op korte termijn iets koopt? Komt misschien redelijk asociaal over denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8i9tundmbejUBJRmPaNNLVDNxw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uoXvdlpBbhn3SINb1bG4Zw9p.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TpjsGzGwD06HR-vyTBEEudfNoDk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ODqtr1Tbs2lHNvuJ8aqU70IK.png?f=user_large

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:31
Uittrekbare/wegklapbare spiegel op de muur monteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 16:11

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

CryptoNL schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:25:

En is het ''normaal'' om dit bij een badkamerzaak te laten nakijken zonder dat je er waarschijnlijk op korte termijn iets koopt? Komt misschien redelijk asociaal over denk ik.
Kun je toch eerlijk over zijn? Gewoon aangeven dat je je aan het orienteren bent. Niets asociaals aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@Rukapul Boven het badmeubel is dat nu geen optie, zie foto. Er zit direct een velux dakraam boven. Badmeubel is eigenlijk ook te groot voor deze ruimte vinden wij. Dus moeten we de badkamer eigenlijk anders indelen, maar ik betwijfel of dat mogelijk is. De buren hebben exact deze badkamer, maar dan precies in spiegelbeeld en die lijken veel meer ruimte te hebben.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:31
CryptoNL schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:32:
@Rukapul Boven het badmeubel is dat nu geen optie, zie foto. Er zit direct een velux dakraam boven.
Hoezo?

https://www.ikea.com/nl/n...roestvrij-staal-38006200/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:54

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je kan eventueel een smaller meubel en een spiegel kwijt tegen de rechter muur, links van de douche dan. De WC verplaats je dan naar links. Maar ik vrees dat zoiets geen kleine ingreep wordt als je afvoer- en waterleidingen moet gaan verplaatsen, en het prijskaartje zal daar ook naar zijn. Als je het echt wil, kan het op zich wel denk ik. Naar een badkamerzaak gaan en de situatie voorleggen en een offerte vragen kan, als je het echt wil, geen kwaad hoor. Maar schrik niet als zoiets vele duizenden euro's gaat kosten. De vraag is of het dat waard is, voor een heel kleine badkamer.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 12:31
...En is het ''normaal'' om dit bij een badkamerzaak te laten nakijken zonder dat je er waarschijnlijk op korte termijn iets koopt? Komt misschien redelijk asociaal over denk ik...
Ik heb er ook wat moeite mee, maar aso's rule the world.
Als je een badkamer zal laten maken, ga je toch ook bij 3 zaken langs om een offerte op te maken, en kies je er één die de opdracht krijgt, dan ga je die 2 andere ook niet betalen; dat rekenen ze in hoor.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Ik zat ook nog te denken om 0,5 tot 1 meter van de naastgelegen slaapkamer af te halen, maar dat gaat denk ik niet omdat we te maken hebben met een schuin dak? Precies aan die kant van de slaapkamer lopen wel verwarmingsbuizen etc trouwens. Dus die optie is misschien nog wel duurder dan eventueel de badkamer volledig verbouwen.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06:23
Helemaal niet gek om je te oriënteren zonder aankoop. Ze zullen je ongetwijfeld proberen te verleiden stalken met mails enzo, maar laat je er niet door weerhouden.
Heb je overigens overwogen om badkamer in huidige waskamer te maken en omgekeerd? Of is waskamer tevens walking closet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Roept bij mij wel de vraag op wat is je budget hiervoor? Ik denk dat de huidige badkamer al ontzettend efficiënt is ingericht. Zonder groot hak en breekwerk blijf je imperfecties zoals een spiegel houden. Maar alles valt of staat wat jij er aan uit wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-07 09:25

JustDutch

was ambtenaar :)

Is het mogelijk de badkamer anders in te delen? Ik zie het namelijk niet.
Je zou de indeling kunnen veranderen door het badmeubel naast de douche (aan de bouwmuur) te plaatsen en dan het toilet verplaatsen naar de plek van het meubel. Maar, ik verwacht dat dit een behoorlijke ingreep is, omdat je inbouwreservoir in de wand zit, leidingwerk en riolering hier waarschijnlijk niet op aansluit, dus ik verwacht dat je dan de gehele badkamer moet slopen. En ook, weet dan dat je op de toiletpot recht voor de deur zit. In een badkamer wordt dat niet altijd als prettig ervaren.

Als je je alleen stoort aan het gebrek van een spiegel, dan kun je daar ook wel alternatieven voor vinden. Zoek eens naar een draaispiegel, dan vind je bijvoorbeeld:
https://www.passier.nl/pr...spiegel-met-opbergrekken/

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:37
Monteer nou gewoon 2 spiegels die @Rukapul heeft voorgesteld.
Dan is je 'probleem' voor 2 tientjes opgelost in plaats van duizenden euro's uit te moeten geven voor een makeover van een nu al redelijk perfecte badkamer. (Waarschijnlijk is er een tijd terug al lang en breed nagedacht over het bouwen van de deze badkamer en kwam de huidige optie als beste uit de bus).

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06:33
Volgens mij is veruit de makkelijkste ingreep om een iets kleiner badmeubel te kopen en dit tegen de linker wand aan te hangen.

Vervolgens koop je er zo'n spiegel bij, evt met een ledstrip erboven (heb ik zelf ook en bevalt goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-07 00:08
Een ander optie is een strook spiegelfolie op een deel van het dakraam plakken aan de binnenzijde. Je zal dan wel even moeten uitproberen welke hoogte het meest ideaal is.

PS, De hierboven genoemde oplossingen zouden echt mijn voorkeur een hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:41
Ik heb dit jaar in een vakantiehuisje hetzelfde gehad, daar hing de spiegel schuin boven de kraan. Je kijkt dan wel een beetje naar beneden om je spiegelbeeld te zien, maar de spiegel laat dan wel je gezicht e.d. zien.
Mocht je een flexibeler oplossing willen kan je deze ook nog scharnierend maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Belangrijk vind ik hierbij wel om te weten of dit de 2e badkamer is of de enige badkamer.

Wij hebben boven een vergelijkbare badkamer als 2e badkamer. Daar hebben we links op de muur een klein badmeubel met spiegel (dus niet veel ruimte voor handdoeken) en rechts zoals jullie een douche.

Waarom mensen een wc in een badkamer willen is me een raadsel, die had ik dus verwijderd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twain4me
  • Laatst online: 03:25

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Inevitable schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 11:28:
Belangrijk vind ik hierbij wel om te weten of dit de 2e badkamer is of de enige badkamer.

Wij hebben boven een vergelijkbare badkamer als 2e badkamer. Daar hebben we links op de muur een klein badmeubel met spiegel (dus niet veel ruimte voor handdoeken) en rechts zoals jullie een douche.

Waarom mensen een wc in een badkamer willen is me een raadsel, die had ik dus verwijderd.
om te kunnen plassen en poepen in de badkamer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:58

ericplan

5180 Wp PV

TS moet misschien het probleem wat beter definiëren en kijken wat het budget is dat hij wil besteden.

Badkamers (en keukens) zijn de duurste vierkante meters van je huis. De huidige badkamer ziet er uit alsof hij bijna nieuw is. Ga je iets wijzigen, dan lopen de kosten al snel op.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
twain4me schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 11:38:
[...]

om te kunnen plassen en poepen in de badkamer. ;)
Daar zou ik dus zelf een aparte wc voor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-07 14:33
Inevitable schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 12:39:
[...]

Daar zou ik dus zelf een aparte wc voor maken.
Jij ja, maar dus niet iedereen ;)
En niet iedereen heeft die ruimte. Wij hebben b.v. geen mogelijkheid om iets apart te plaatsen (al zouden we willen), zonder de vloer met 20cm te verhogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
ID-College schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 13:12:
[...]

Jij ja, maar dus niet iedereen ;)
En niet iedereen heeft die ruimte. Wij hebben b.v. geen mogelijkheid om iets apart te plaatsen (al zouden we willen), zonder de vloer met 20cm te verhogen :)
Ik begrijp het wel hoor, maar ik vind het op een bepaalde manier ook ranzig om in de poeplucht (van een ander) te moeten douchen. Daaom snap ik ook niet waarom huizen niet standaard een separate wc hebben.

Maar goed, daar heeft TS niks aan, ik zou dus of de aangepaste spiegel kopen zoals hier voorbij kwam of een kleiner badmeubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
ericplan schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 12:17:
TS moet misschien het probleem wat beter definiëren en kijken wat het budget is dat hij wil besteden.

Badkamers (en keukens) zijn de duurste vierkante meters van je huis. De huidige badkamer ziet er uit alsof hij bijna nieuw is. Ga je iets wijzigen, dan lopen de kosten al snel op.
Bijkomend probleem. De massagedouche lekt en is aan vervanging toe. Probleem is die zit vast aan de betegeling....

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:58

ericplan

5180 Wp PV

CryptoNL schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 16:56:
[...]

Bijkomend probleem. De massagedouche lekt en is aan vervanging toe. Probleem is die zit vast aan de betegeling....
Gevalletje function creep. Sleep er niet van alles bij om het voor jezelf te kunnen verantwoorden.
Bekijk wat je er voor over hebt en wat het je mogelijk gaat kosten. Excel is je vriend. (Persoonlijk zou ik hier niets aan uitgeven en waskamer en badkamer omwisselen. Kan je ook een aparte wc realiseren. Is uiteraard niet gratis, maar levert wel meer op)

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
ericplan schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 19:35:
[...]

Gevalletje function creep. Sleep er niet van alles bij om het voor jezelf te kunnen verantwoorden.
Bekijk wat je er voor over hebt en wat het je mogelijk gaat kosten. Excel is je vriend. (Persoonlijk zou ik hier niets aan uitgeven en waskamer en badkamer omwisselen. Kan je ook een aparte wc realiseren. Is uiteraard niet gratis, maar levert wel meer op)
Douche lekt lijkt mij niet onbelangrijk om te fixen alleen zou ik niet weten hoe zonder de hele badkamer te moeten verbouwen. Omwisselen is geen optie. Onze waskamer is erg groot inclusief inbouwkasten etc etc. Dat zou nooit in deze ruimte passen zeg maar.

SiberischeHusky Shepsky

Pagina: 1