5.1 Receiver met alternatief voor IR bediening

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonCorleone7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 14:53
Hallo,

ik heb een vraagje:

Mijn zus heeft een simpele sony receiver voor haar bose 5.1 speakerset.

daar hangt de tv aan en aan de andere kant vd muur zit de (afgesloten) kelderkast waar de receiver en ziggo kastje staat.

tv is een LG oled tv. dus de oplossing is zou je zeggen: koppel de afstandsbediening van ziggo of Oled tv met elkaar en het werkt (aangezien de afstandsbediening van ziggo een RF a.b. is) dit werkt zo slecht dat dit geen optie is.

We hebben inmiddels 3 soorten Infra rood kastjes geprobeerd, met plakkertjes en al die je voor de receiver kan plakken, zodat het Infra Rood het dan doorgeeft etc. maar ook dat werkt bij alle 3 niet. ook de receiver afstandsbediening niet.

Weet iemand of er een apparaatje bestaat (niks met Infra Rood) wat wel werkt?

Of een 5.1 receiver o.i.d. die wél een RF afstandsbediening heeft?

zij ontkomt er op dit moment niet aan om steeds naar de kelderkast te moeten lopen om het geluid harder of zachter te zetten 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:30
Als het RF is werken die doorgeef kastjes prima, mits je de zender op de goede plek op je AV receiver plakt.

Verder zou informatie als type nummers van je apparatuur wel heel wat verduidelijken.

Andere optie is receiver welke via gsm te bedienen is.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonCorleone7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 14:53
dank voor je snelle reactie Cyriel85,

type receiver weet ik niet. ja ik heb zelf thuis ook een IR kastje die het dan doorgeeft welke prima werkt. maar ik heb het zelf bij haar ervaren. op de 1 of andere manier werkt het niet. dus ligt waarsch ook wel aan die receiver heb ik t idee, maar als een oplossing een nieuwe receiver is, moet ik 100% zeker zijn dat ze t geluid harder en zachter kan zetten vanaf de bank. dus i kzou dan moeten weten welke receiver. en dan een zo goedkoop mogelijke oplossing/receiver, aangezien zij er verder nit om geeft, als t maar werkt zoals t hoort te werken.