Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieguyvanit
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-08-2024
Als ik het internet van onze intercity's vergelijk met die van het ICE traject schaam ik me kapot.

Weet iemand de verschillen?
Dit is nu al minstens 5 jaar het geval.

Ik reis 2 keer per maand +- 3 uur met de trein behalve dat het peperduur is geworden
een enkeltje van Hengelo naar Amersfoort kost al gauw 25 Euro (2e klas) en ik heb nog steeds geen fatsoenlijk internet.

Waarom overleggen de mensen van NS niet even een keertje met die van ICE?

Hier de nos in 2016
https://nos.nl/op3/artike...de-trein-vaak-zo-langzaam
contractverlenging van 2016
https://www.spoorpro.nl/m...form-treinen/?gdpr=accept
mini opstand 2019:
https://www.rtlnieuws.nl/...enunie-draadloos-internet
Tweakers
nieuws: NS neemt wifi in de trein over van T-Mobile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

4/5g op je mobiel werkt op dat traject niet beter?

Even los daarvan, wat wil je nu bereiken met dit topic? ... want zowel NS als ICE gaan dit niet lezen en het is aan hun gericht :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05 17:16
ICE staat in Duitsland niet echt bekend om z'n goed WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:38

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@dieguyvanit, geef even aan wat je doel is met dit topic, zonder echte discussiewaarde gaat hij dicht.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Waarom zou de NS geld/moeite steken is het up houden van een goed netwerk? Alsof ze concurrentie hebben :D

Je haalt zelf al een artikel uit 2016 aan, dus ik denk niet dat het hoog op het prioriteitenlijstje staat bij de NS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
MisteRMeesteR schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 10:36:
[mbr]@dieguyvanit, geef even aan wat je doel is met dit topic, zonder echte discussiewaarde gaat hij dicht.[/]
TS wil de verschillen weten:
Weet iemand de verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieguyvanit
Oh excuses!

ICE is de intercity international deze heeft altijd goed internet waar je ook zit op de trein.

NS intercitys hebben echt waardeloos internet en dit speelt nu al +5 jaar ik zou graag de verschillen weten.

(Behalve in duitsland blijkbaar)

[ Voor 7% gewijzigd door dieguyvanit op 09-08-2023 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 20:54
Tja het is de nationale schande en dat blijft het maar. Als je snelheden gaat vergelijken merk ik wel dat in de nieuwere Ice treinen de wifi een stuk beter is tov de oudere Ice treinen maar heb geen data om dat et onderbouwen. In Nederland is de snelheid net zo goed al het schoonhouden van wagons niet best inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Persoonlijk zou ik sterk afraden om elke vorm van publieke WiFi te gebruiken. Gewoon lekker veilig op mijn eigen data verbinding. De NS kan bovenop de trein misschien iets betere dekking hebben maar dat gaat weer verloren in de kwaliteit van de verbinding omdat je het met al die TikTokkers moet delen. Het probleem is dan ook niet het WiFi deel maar juist om het internet in de trein te krijgen.

Dat kaartje van 25 euro wordt trouwens nog zwaar gesubsidieerd en maar een minimaal deel daarvan wordt benut voor een dataverbinding. Het personeel en materieel is véél belangerijker. Als regelmatige treinreiziger moet je opgevallen zijn dat daar ook te wensen over blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dieguyvanit
109km voor 25 euro is 22,9 cent per kilometer per passagier en dan moet er nog subsidie bij?
Ik vermoed dat we zon beetje de duurste zijn van Europa per afgelegen 8)7 kilometer.......

Berlijn naar hannover = 30 piek.
Oke van Bern naar Zurich is ongeveer evenduur maar ja zij hebben bergen in de weg staan....
Budapest naar szeged = 20 piek
Van Rome naar Napolie 14 piek

Nieuwe uitdaging:
Vind een treinreis binnen europa van dezelde afstand met een hogere prijs per KM

[ Voor 48% gewijzigd door dieguyvanit op 10-01-2024 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:22
Het is ook niet zo raar. Ik wilde laatst ook weg, even kijken naar de trein, maar zodra je al samen bent is de auto (als je die al hebt staan) snel alweer goedkoper. Zeker als je bijvoorbeeld met het hele gezin gaat kan de trein niet uit. Het wordt meteen al 80ct de kilometer als je met 4 man gaat.

Wifi daarentegen. In de NS trein is het inderdaad slecht, laatst in de Thalys naar Parijs was het echt meer dan prima en totaal geen problemen.

[ Voor 19% gewijzigd door Daniel. op 09-08-2023 11:15 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
is er op traject van @dieguyvanit mogelijk veel bebossing waardoor wifi hele stukken moeite heeft?

~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:16

Reinier

\o/

dieguyvanit schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:10:
de duurste zijn van Europa per gerezen kilometer.......
Kom op, het is geen pizzadeeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieguyvanit
JJ Le Funk schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:17:
is er op traject van @dieguyvanit mogelijk veel bebossing waardoor wifi hele stukken moeite heeft?
is niet aan de orde.
Wel is de verbinding bij nadering van stations een stuk slechter (4g)
Pagina: 1