Ik zoek nieuwe earbuds voor op de fiets

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windy
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 23-08-2023
Ik zoek een?
Earbuds met ANC, ook goed te gebruiken op de fiets. Ik heb nog Sony wf-1000xm3 en ben daar erg blij mee, maar wil wat nieuwers/beters. Heb de sony-wf-1000xm5 besteld en getest, maar teruggestuurd omdat ik die erg vond tegenvallen. (ANC vond ik minder goed dan van mijn xm3, en doorslaggevend was de ontbrekende wind noise filter waardoor je altijd versterkt windgeluid hoort.)

Wat is je budget?
€300 is ok

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Dagelijks bij me te dragen en te gebruiken op werk, in ov, en op de fiets. Top notch muziekwaliteit is een must (ik weet dat ik beter geluid kan krijgen met bedrade headphones of On-ear ipv in-ear, maar ik wil toch erg graag earbuds

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb Airpods Pro 2 overwogen, maar ik lees op internet dat de geluidskwaliteit het nog lang niet haalt bij Sony. Heb ook Sennheiser Momentum TWS3 overwogen, maar ik lees op internet dat ook hier wind noise een tegenvaller is.

[ Voor 0% gewijzigd door Windy op 09-08-2023 08:36 . Reden: spelling ]

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02:23

Dazzler2120

FP ProMod
In alle eerlijkheid zou ik voor in het verkeer (op de fiets) nooit aanbevelen om ear buds of headphones te dragen. Ik zou dan eerder een ander alternatief voor de fiets nemen, en headphones voor het OV / op werk te gebruiken. Of evt. in-ears i.p.v. headphones als je dat prettiger vindt zitten.

Edit: Een alternatief voor op de fiets zou kunnen zijn, bone conducting headphones. Bv. van Shokz of van Philips. Audio kwaliteit is minder, minder bas, maar je hoort wel je complete omgeving. Hierdoor is het dus minder gevaarlijk te gebruiken in het verkeer.

[ Voor 30% gewijzigd door Dazzler2120 op 09-08-2023 11:33 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:36
Airpods Pro 2 zijn voor mij de ultieme mix tussen goed geluid, goede ANC en een prettige pasvorm, zolang je niet voor over ear wil gaan.

Ik heb ten tijde van de APP1 de XM2 of XM3's geprobeerd en die vond ik ongemakkelijker zitten, waren véél groter, en de geluidskwaliteit was minder vond ik.

Daarnaast: Realistisch, als je op de fiets zit zit je sowieso niet in een omgeving waar je alle fijne details uit de muziek haalt vanwege je omgeving, hoe goed je ANC ook is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Het mooie van kleine earbuds is dat je medeweggebruikers slecht kunnen zien dat je niets hoort :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:25

timovd

Voorsprong door techniek

The_BoKmeester schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:36:
Het mooie van kleine earbuds is dat je medeweggebruikers slecht kunnen zien dat je niets hoort :D
Daar hebben ze dit soort stickers voor uitgevonden:
Afbeeldingslocatie: https://slechthorendesticker.nl/wp-content/uploads/2019/02/Fiets-met-sticker.jpg

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Alle moraalridders hier die weer offtopic raken. TS vraagt om advies voor de aankoop van earbuds.

Mijn vraag aan @Windy: Is er enige aanleiding anders dan dat je graag iets nieuwers of beters wil hebben dan je huidige set? Want als je gewoon graag iets nieuws wil, dan denk ik dat je het beste af bent door gewoon het een en ander te gaan testen.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02:23

Dazzler2120

FP ProMod
Seroczynski schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:39:
Alle moraalridders hier die weer offtopic raken. TS vraagt om advies voor de aankoop van earbuds.

Mijn vraag aan @Windy: Is er enige aanleiding anders dan dat je graag iets nieuwers of beters wil hebben dan je huidige set? Want als je gewoon graag iets nieuws wil, dan denk ik dat je het beste af bent door gewoon het een en ander te gaan testen.
Specifieker, TS vraagt voor aankoop advies voor ear-buds op de fiets. Dan lijkt het mij prima advies om aan te geven dat earbuds op de fiets risicovol zijn. heeft weinig met 'moraalridders' te maken, gebruiksveiligheid is m.i. een cruciaal onderdeel van een aankoopadvies.

Vandaar ook het alternatief geadviseerd voor bone-colliding headphones. Veiliger, en je hebt nog steeds je muziek.

[ Voor 0% gewijzigd door Dazzler2120 op 09-08-2023 11:45 . Reden: woord: Gebruiksveiligheid toegevoegd voor vloeiender verloop van de zin ]

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 08:45
Mar.tin schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:33:
Airpods Pro 2 zijn voor mij de ultieme mix tussen goed geluid, goede ANC en een prettige pasvorm, zolang je niet voor over ear wil gaan.

Ik heb ten tijde van de APP1 de XM2 of XM3's geprobeerd en die vond ik ongemakkelijker zitten, waren véél groter, en de geluidskwaliteit was minder vond ik.

Daarnaast: Realistisch, als je op de fiets zit zit je sowieso niet in een omgeving waar je alle fijne details uit de muziek haalt vanwege je omgeving, hoe goed je ANC ook is.
Ik merk met wind, dat ANC het niet compenseert. Iets waar je wel last van hebt met fietsen.
Soms klinkt transparant beter dan full anc aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Windy
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 23-08-2023
Dank voor de reacties tot dusver! Ik snap de feedback op het fietsen met oortjes in. Hierbij haal ik graag weer de wf-1000xm3 aan die met de wind mode juist een goede modus had waarbij je met laag volume prima de omgeving kunt horen, en geen wind. De xm5 valt me heel erg tegen omdat je er helemaal niet meer mee kunt fietsen.

Ik zoek wat nieuws omdat de xm3 echt wel wat oud begint te worden. Koppelen met telefoon duurt net wat lang, case is net wat groot, oortjes zelf wat groot. Daarom op zoek naar nieuwe innovaties waarbij ik niet hoef in te leveren op de sterke punten waaraan ik inmiddels aan gewend ben.
Seroczynski schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:39:

Sure, maar om nou van ieder merk bij coolblue de oortjes te gaan bestellen om ze vervolgens allemaal te retourneren is ook niet chill.

[ Voor 33% gewijzigd door Windy op 09-08-2023 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:16
Ik ben zelf zeer tevreden met de Airpods Pro 2; mede ook vanwege de transparency mode. Geluidskwaliteit is prima, ANC ook als je er behoefte aan hebt, maar zelf gebruik ik vooral de transparency mode als ik me in het verkeer bevind. Zitten ook lekker in het oor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gast Gebruiker
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-09 19:08
@Windy Hoe kan je in de wf-1000xm3 'wind mode' aanzetten? Ik heb die dingen al jaren maar ik ben dat nooit tegengekomen. Ik gebruik die ambient sound functie nooit op de fiets omdat je dan te veel windgeruis meekrijgt.

Verder zit ik in het hetzelfde schuitje, dat de xm3 echt wel oud begint en langzaam maar zeker aan vervanging toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:48
Ik vind de Airpod Pro 2 maar kut op de fiets (als je een beetje doorfietst) . Veel meer windruis dan de 1s hadden ( side by side getest ook). Microfoons zijn anders geplaatst.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:02
@Gast Gebruiker Die kun je aanzetten door settings helemaal op 0 (Dus op ambient sound) te zetten en dan lichtelijk naar rechts te verplaatsen, hierdoor komt hij op een mode genaamd "Wind noise reduction"

Heb deze oortjes ook en tot nu toe heb ik nog geen ander setje kunnen vinden die deze functionaliteit op het level van de XM3 levert helaas. Ben ook al een tijd op zoek naar iets soortgelijks D:

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Out of the box oplossing: paar goede draadloze dopjes in je oren, en een goedkope ANC koptelefoon er overheen voor op de fiets. Denk simpele Soundcore ofzo. Best of both worlds :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1