Programma's openen constant

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgrave
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-10-2024
Mijn vraag
Sinds een tijdje heb ik regelmatig het probleem dat een programma constant opent en tig meer vensters opent zodat de hele pc blokkeert. Dit was eerst met Outlook en Chrome die ik verwijderde en hergeïnstalleerd heb. Nu is dat overgegaan op Edge die ik niet helemaal wegkrijg en nu constant via sluiten of Task manager het programma te stoppen maar dit komt steeds terug.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Avast en Malwarebytes scan hebben me weinig vooruitgeholpen voorlopig..

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Heeft Windows 10 een systeemherstel of is er een andere oplossing. Kom er gefrustreerd van want heb een Photoshop opdracht en geraak geen stap verder door dit probleem.

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:45

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

- Hebben Avast en Malwarebytes iets gevonden? Zo ja, wat?
- Hoe open je het programma? Dubbel-klikken? Om hardware uit te sluiten: verander eens toetsenbord en muis.
- Had je extensies in Chrome en Edge geinstalleerd?

Systeemherstel of reinstall kan altijd en kost alleen wat tijd.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• mcgrave
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-10-2024
Avast en Malwarebytes hielpen me niet verder. Heb nu wel gevonden om Microsoft Edge bijna volledig van mijn pc te krijgen via IoBit uninstaller. Heb dan wel weer de pop-up gekregen van het anoniem dingetje te openen met dit programma, dan pc heropgestart en krijg voorlopig de pop-up niet meer te zien. Dus voorlopig opgelost ..

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 17:10
Is het je systeem default browser die elke keer opgestart wordt?
Dus als je in settings je default browser verandert, verandert het automatisch opgestartte programma ook mee?

Dan wordt er ergens schijnbaar een actie gestart om een webpagina te openen…
- Wordt er geprobeerd een specifieke pagina / webadres te openen? -> dan Malware..

- Wordt er een blanco cq je startpagina geopend?
dan check het volgende eens:

==> Heb je een “Start internetbrowser button” op je toetsenbord?
Blijft die knop wellicht hangen? Ligt er iets bovenop? :+

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:50
Naast Malwarebytes zelf heb je ook nog Adwcleaner om vervelende malware te verwijderen.
mcgrave schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 00:35:
Heeft Windows 10 een systeemherstel of is er een andere oplossing.
Je kan ook nog een Windows repair installatie uitvoeren voordat je echt een hele nieuwe installatie doet.
TenForums: How to Do a Repair Install of Windows 10 with an In-place Upgrade

Maar ga eerst eens goed na wat er nu precies gebeurt met de punten die @BrainCrash heeft opgenoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Edge verwijderen is hooguit symptoombestrijding.

Check alle auto-starts via https://learn.microsoft.c...ernals/downloads/autoruns en loop desnoods met het handje alle processen langs die draaien met de Process Explorer (ook van Sysinternals).

Je kunt alle entries daar door virustotal laten checken via de rechtermuisknop.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:09
Om nog verder op malware te scannen scan met Hitman Pro en Emsisoft Emergency Kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valuta
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-08 20:23
Dit klinkt alsof een speciale browser of mail toets in is gedrukt op het toetsenbord misschien?
Pagina: 1