Probleem is het volgende:
Ik heb Debian (woody) geinstalleerd met een netinstall. Gaat allemaal prima, op een gegeven moment gaat hij dan tasksel draaien. Daar kies ik voor Xwindow en voor Desktop Environment.
Hij gaat dan downloaden en na een tijdje vraagt hij om een aantal instellingen. Voor mijn beeldscherm (Vision Master Pro 450) geef ik de volgende instellingen:
horizontale frequenties: 30-115
verticale frequenties: 50-160
resoluties: 1600x1200 en alles wat lager is
Aangezien ik een ATI Radeon heb kies ik bij de keuze voor de grafische kaart voor een ATI kaart (specifiekere keuze is niet mogelijk).
Alles lijkt goed te gaan, maar als hij klaar is dan heb ik nog steeds helemaal geen grafische user interface ofzo.
Als ik Linux opstart komt er wel een melding
Starting GNOME Display Manager: gdm
Ook is er directory X11R6 aangemaakt in /usr
Als ik daar naartoe ga, dan zie ik daar een aantal bestanden staan. Ik probeer X en XFree86, deze geven beiden dezelfde foutmelding:
X geeft hier aan dat ik versie 4.0.3 heb (van 16 maart 2001). Als ik
apt-get install xserver-xfree86
probeer dan krijg ik de melding:
sorry, xserver-xfree86 is already newest version
Lijkt mij dus dat er gewoon een configuratie foutje ergens zit
Hoe kan ik dit dan aanpassen? En weet iemand wat ik dan misschien verkeerd heb ingesteld tijdens installatie procedure? Of zit ik er helemaal naast en is er iets anders aan de hand?
Ik heb Debian (woody) geinstalleerd met een netinstall. Gaat allemaal prima, op een gegeven moment gaat hij dan tasksel draaien. Daar kies ik voor Xwindow en voor Desktop Environment.
Hij gaat dan downloaden en na een tijdje vraagt hij om een aantal instellingen. Voor mijn beeldscherm (Vision Master Pro 450) geef ik de volgende instellingen:
horizontale frequenties: 30-115
verticale frequenties: 50-160
resoluties: 1600x1200 en alles wat lager is
Aangezien ik een ATI Radeon heb kies ik bij de keuze voor de grafische kaart voor een ATI kaart (specifiekere keuze is niet mogelijk).
Alles lijkt goed te gaan, maar als hij klaar is dan heb ik nog steeds helemaal geen grafische user interface ofzo.
Als ik Linux opstart komt er wel een melding
Starting GNOME Display Manager: gdm
Ook is er directory X11R6 aangemaakt in /usr
Als ik daar naartoe ga, dan zie ik daar een aantal bestanden staan. Ik probeer X en XFree86, deze geven beiden dezelfde foutmelding:
code:
1
2
3
4
| Unable to locate/open config file Error from xf86HandleConfigFile() Fatal server error: no screens found |
X geeft hier aan dat ik versie 4.0.3 heb (van 16 maart 2001). Als ik
apt-get install xserver-xfree86
probeer dan krijg ik de melding:
sorry, xserver-xfree86 is already newest version
Lijkt mij dus dat er gewoon een configuratie foutje ergens zit
The Flying Dutchman