iCloud "delen met gezin" in co-ouderschap

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricVC
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-06 08:22
Hoi tweakers,

1 van de kinderen in mijn gezin heb ik in 50/50 co-ouderschap. Nu is het moment aangebroken om hem een mobiel te gaan geven.

Beide gezin en hebben iphones en het idee is om hem een eerder gebruikte iphone te geven met een eigen kind icloud id.

Zijn er instellingen waarbij het kind in co-ouderschap in het beheer is van beide ouders, die elk uiteraard deel uit maken van hun eigen bubbel? Dit is niet eens zo'n vergezochte feature lijkt me.

Ik heb dit al zitten googlen, en heb me suf gezocht in de icloud menus. Maar zonder resultaat. Het kind is ook nog geen 13, dus moet sowieso onder een voogd geplaatst worden volgens icloud policy.

Elke input is welkom 😊

Beste antwoord (via EricVC op 09-08-2023 22:43)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:55
Ik verwacht het niet, geautomatiseerde oplossingen met verschillende regels zijn te lastig om te implementeren. Dus je zult moeten kiezen vrees ik.

Maar je kunt het dubbel controleren bij Apple Support.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:55
Ik verwacht het niet, geautomatiseerde oplossingen met verschillende regels zijn te lastig om te implementeren. Dus je zult moeten kiezen vrees ik.

Maar je kunt het dubbel controleren bij Apple Support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

Nee, kinderen moeten onder 1 "gezin" vallen en mogen niet onder meerdere gezinnen vallen. Je zal moeten kiezen wie dat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricVC
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik wou het kind niet tot meerdere gezinnen laten be horen, maar eerder een setup waarbij het kind beide ouders als voogd ziet. Dat is dan zijn "gezin". En waarbij de rest van de gezinnen hem niet persé zien. Als ik het goed begrijp is dat niet mogelijk en is de enige manier om het evenwichtig te doen, dat wij als ouders beide uit ons icloud gezin stappen en een nieuw Icloud gezin vormen. Dat is lekker handig van apple 👌

Een andere evenwichtige manier, lijkt me dan gewoon een android. Ik ga ervan uit dat je niet in hetzelfde ecosysteem moet zitten om ouderlijke controle uit te oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een nieuw "gezin" aanmaken met aparte iCloud adressen en daar dan je co-ouder en je kind in zetten?

Nadeel is dat je dan met meerdere iCloud accounts moet werken om tot deze oplossing te komen. Hoe makkelijk dat werkt met toezicht etc durf ik je niet te zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-07 22:10
EricVC schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:01:
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik wou het kind niet tot meerdere gezinnen laten be horen, maar eerder een setup waarbij het kind beide ouders als voogd ziet. Dat is dan zijn "gezin". En waarbij de rest van de gezinnen hem niet persé zien. Als ik het goed begrijp is dat niet mogelijk en is de enige manier om het evenwichtig te doen, dat wij als ouders beide uit ons icloud gezin stappen en een nieuw Icloud gezin vormen. Dat is lekker handig van apple 👌

Een andere evenwichtige manier, lijkt me dan gewoon een android. Ik ga ervan uit dat je niet in hetzelfde ecosysteem moet zitten om ouderlijke controle uit te oefenen.
Een prima manier om dat evenwichtig te doen, lijkt me om als ouders af te spreken wie van de 2 het toezicht op de telefoon op zich neemt :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ondanks vele opmerkingen "kan niet" zou ik toch Apple even bellen. Dit soort situaties zal in de USA vrij veel voorkomen en het zou me niks verbazen als ze een oplossing hebben of mee kunnen denken. Je zal niet de eerste zijn die het vraagt verwacht ik :)

Mocht dat niks opleveren: wat zou je er exact mee willen doen, en zijn er evt alternatieven daarvoor te bedenken? Bedoel, je hoeft cloud storage natuurlijk niet bij Apple af te nemen, kinderproof dns kun je ook zo instellen, etc.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EricVC
Bedankt voor alle feedback. Ik heb de raad opgevolgd en met Apple contact gehad. Ze hebben me bevestigd dat Apple nog geen rekening houdt met deze gezinsituaties.

Alle begrip voor argumenten als "spreek dan onderling af wie het op zich neemt", maar dan is het net niet evenwichtig meer want waarom moet de ene ouder alle controle op even ten gunste van de andere? Maar ik snap ook wel dat er veel mensen zijn die hier lichter over gaan dan ik, en alle begrip daarvoor. Maar dat is ook niet toe te passen in alle situaties.

Wat ik ermee wou bereiken was een simpele manier om een child account te managen vanuit een parent account. Maar het zal een oplossing in vorm van een android zijn en icloud parental control vergeten we dan maar. Sowieso ook geen zin in gedoe met 2 accounts enzo.

Bedankt voor alle input! 👌😊

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb min of meer dezelfde situatie voor Apple zijn we gewoon 1 gezin mijn ex is dus ook ouder met alle rechten voor de beide kinderen. Deel dus ook met haar de storage. Meest simpele en prima oplossing, we kunnen dus wel beide van alles blokken of toestaan maar niet van elkaar. En ja het is mijn credit card, maar ach het leven is niet altijd gelijk. Belangrijker is een hele goede verstandhouding en blije kinderen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1