We zijn de zolder aan het verbouwen. We willen zonnepanelen en 4 airco's in huis laten plaatsen. Na het ontvangen van verschillende offertes heb ik er een ontvangen waarbij ik tevreden ben over de prijs en het mailverkeer tot dusver.
Afhankelijk van hoeveel er over blijft na de zolder verbouwing zou ik nog een Enphase 10T aan willen sluiten. En zeg over 5 a 10 jaar nog 10 zonnepanelen laten plaatsen.
1. Gezien we ook Airco's zullen plaatsen wilde ik graag onze aansluiting laten verzwaren naar 3 fase. Is dit een verstandige keuze?
2. Is hierbij de IQ8M in combinatie voor deze panelen een goede keuze?
10 Jingsun JAM120S-435 € 1.640,00
10 Enphase IQ8M € 1.590,00
1 Envoy S Metered € 319,00
Overige werkzaamheden (wel gespecificeerd maar laat ik hier even achterwegen) € 3.170,00
Totaal € 6.719,00
Alvast bedankt voor het meedenken.
Edit volgens aangeraden Forum post:fill(white):strip_exif()/f/image/vmGXMSUkmEJ2n9TsYBu09UwC.png?f=user_large)
- Buren Rechts met 10 zonnepanelen op het zuiden, ons huis links
Op het zuiden passen zo’n 10 panelen. Ivm de schoorsteen passen er aan de andere kant zo’n 8 pannelen. ± 18 panelen
Afhankelijk van hoeveel er over blijft na de zolder verbouwing zou ik nog een Enphase 10T aan willen sluiten. En zeg over 5 a 10 jaar nog 10 zonnepanelen laten plaatsen.
1. Gezien we ook Airco's zullen plaatsen wilde ik graag onze aansluiting laten verzwaren naar 3 fase. Is dit een verstandige keuze?
2. Is hierbij de IQ8M in combinatie voor deze panelen een goede keuze?
10 Jingsun JAM120S-435 € 1.640,00
10 Enphase IQ8M € 1.590,00
1 Envoy S Metered € 319,00
Overige werkzaamheden (wel gespecificeerd maar laat ik hier even achterwegen) € 3.170,00
Totaal € 6.719,00
Alvast bedankt voor het meedenken.
Edit volgens aangeraden Forum post
Foto's
:fill(white):strip_exif()/f/image/vmGXMSUkmEJ2n9TsYBu09UwC.png?f=user_large)
- Buren Rechts met 10 zonnepanelen op het zuiden, ons huis links
Beschikbare (dak)ruimte
In de buurt zijn er al een aantal personen die heel het dak vol hebben gelegd.Op het zuiden passen zo’n 10 panelen. Ivm de schoorsteen passen er aan de andere kant zo’n 8 pannelen. ± 18 panelen
Schaduw
Op de zuidkant is er geen schaduw. Op de noordkant is er schaduw door de schoorsteen.Jaarverbruik
Zo’n 4500 kWh dit wordt natuurlijk hoger na het plaatsen van Airco's.Huidige elektriciteitsaansluiting
1 Fase. Ik wil op 3 fase overgaan in verband met het aansluiten van extra panelen nu of in de toekomst.Budget en doel
We zijn heel de zolder aan het verbouwen. Dus afhankelijk van wat er overblijft nemen we de extra panelen en/of een thuisbatterij. Het doel is natuurlijk om de energiekosten zo laag mogelijk te krijgen. Budget voor nu tot 8KWie gaat het project uitvoeren
De nieuwe 3 fase meterkast wordt door elektricien gedaan.Bijhouden van data
Dit is een van de redenen om te kiezen voor Enphase, het kunnen uitlezen van het opgewekte vermogen per paneel. Sinds kort heb ik ook een Homewizard P1 om te gerichter te kijken wat ons verbruik in de avond is.Reeds verkregen offertes
Volledige offerte
[ Voor 50% gewijzigd door Mister8th op 09-08-2023 10:17 . Reden: Volgens aangeraden Forum Post ]