What 2 do met veel crypto's met kleine bedragen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asla
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 14-08-2023
Het leek mij twee jaar geleden grappig om heel veel verschillende crypto's te kopen in kleine hoeveelheden (Ja, dom, ik weet het). Daar zat ik flink bovenop en zodra ik er winst mee maakte verkocht ik ze dan weer. Dat ging best goed en was even heel leuk, tot opeens de hele markt onderuit ging en alles praktisch waardeloos werd.
Ik had het geld gelukkig niet nodig en besloot de hele boel te laten staan, in de hoop dat het allemaal weer een beetje aan zou trekken. Sindsdien zit ik er ook niet meer bovenop (om algehele depressie te voorkomen, haha).

Helaas, nog steeds is zeker driekwart van mijn portfolio nog geen *** waard. Vaak zo weinig dat ik het niet eens kan verkopen.
Steeds vaker krijg ik mailtjes met de strekking 'we stoppen met de handel in muntX, als je deze niet voor momentX weg haalt, ben je 'm kwijt'. Pijnlijk om je investering letterlijk de prullenbak in te zien verdwijnen (want vaan zijn het die munten die zo weinig waard zijn dat ook overschrijven naar een platform dat ze nog wel verhandeld, geen optie is).

Steeds vaker twijfel ik over wat ik met mijn portfolio moet doen. Alles maar laten stoven in de hoop dat het voor sommige muntjes ooit nog wat wordt? (Met het risico dat langzaamaan ik niets meer over heb). Of verkopen wat ik nog kan verkopen en mijn verliezen nemen? Of zijn er andere opties die ik niet ken?

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Je kunt vaak binnen een exchange (ver)kopen zonder enorme fees, daarmee kan het interessant zijn om als je bijv. 0.001 TweakerCoin hebt daar gewoon 0.1 TweakerCoin (minimale verhandelbare hoeveelheid) bij te kopen en dan direct je 0.101 TweakerCoin weer te verkopen. Je zou dan een berekening moeten doen op evt. exchange kosten en het risico dat je er bij loopt, maar als het nu al weinig waard is dan loop je ook weinig risico.

Op die manier kun je wel alles omzetten naar één coin of gewoon USD/EUR, en dan uitcashen.

Beleggingsadvies ga ik je niet geven, crypto blijft natuurlijk gewoon keihard gokken zonder ook maar een klein korreltje onderbouwing als je niet meerdere uren per dag aan het handelen bent, maar bovenstaande is wel een oplossing voor wallets die bijna leeg zijn.

Als je ze in een offline wallet hebt staan zit je meestal met hogere fees, maar die berekening moet je dan even doen. Heeft natuurlijk geen nut om 100 euro aan TweakerCoin te kopen als je 20 cent aan TweakerCoin hebt en de transactie fees gemiddeld een euro zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Oon op 08-08-2023 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 17:33
Veel beurzen geven je ook de mogelijkheid je dust om te zetten naar hun beurs token.