Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrmekes
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 13-11-2023
Mijn vraag
Goede avond,

Ik heb naar mijn idee een erg vreemd probleem en ik heb tot nu toe nergens iemand kunnen vinden met hetzelfde probleem.

Mijn LG tv knippert zodra ik hem aanzet. Er zitten geen externe apparaten aangesloten en het knipperen begint vanaf het laadscherm van de tv zelf. Het zij gekleurde vlakken en een soort storing strepen dwars door het beeld. Menu's en netflix geven hetzelfde resultaat.

Het vreemde is dat zodra ik netflix via mijn telefoon naar de tv stream, het knipperen stopt. Maar! Zodra ik ondertiteling aan zet komen de storingstrepen ter hoogte van waar normaal de ondertiteling zou moeten komen.

Ik heb de tv al opengehad en schoon geblazen met perslucht (niet dat ik vuil of stof kon ontdekken), maar dit heeft niets opgeleverd.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 16:37
Die laatste paar vragen heb je leeggelaten, maar zijn wel belangrijk.

Welke TV heb je precies? Heb je dit probleem altijd al gehad, of pas sinds kort? Heb je de TV al eens helemaal van een factory reset voorzien?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrmekes
Hahn schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 22:23:
Die laatste paar vragen heb je leeggelaten, maar zijn wel belangrijk.

Welke TV heb je precies? Heb je dit probleem altijd al gehad, of pas sinds kort? Heb je de TV al eens helemaal van een factory reset voorzien?
Het gaat om precies te zijn om de LG 49ub850v. De problemen zijn sinds kort spontaan ontstaan. Ik was 20 minuten weg en had netflix op pauze staan. Toen ik terug kwam trof ik het beeld zo aan. Hierna heb ik de stekker er een minuutje uitgehaald. Dit loste het probleem voor ongeveer 5 minuten op, daarna is het nooit meer weggegaan. Ook niet na nogmaals de stekker we uit halen.

Een factory reset lukt niet doordat de menu's ook flikkeren en daardoor onleesbaar zijn. Ik kan dus niet door het menu navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04:50

Sebazzz

3dp

Probeer eens als het kan met een felle zaklamp op het scherm te schijnen. Als je wel beeld ziet is waarschijnlijk je backlight, of de voeding van de backlight, aan het overlijden.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrmekes
Sebazzz schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:46:
Probeer eens als het kan met een felle zaklamp op het scherm te schijnen. Als je wel beeld ziet is waarschijnlijk je backlight, of de voeding van de backlight, aan het overlijden.
Het beeld doet het dus wel gewoon normaal als ik via mijn telefoon naar de tv stream. Alleen ondertiteling zorgt dan voor storing. Het is ook niet dat ik zwart beeld krijg. Links over het algemeen een groen vierkant vlak, door het midden strepen en op de achtergrond deels het normale beeld maar dan vastgelopen.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-06 16:24

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
In veel televisies wordt het on-screen-display door een aparte processor gegenereerd en is er dan een chip die het weer te geven TV-beeld met het OSD combineert. Het klinkt alsof dat bij jou het geval is en er een probleem is aan de zijde van het OSD.
Pagina: 1