Mijn vraag:
Ik heb recent een computer gebouwd, echter het booten van deze pc verloopt nog niet vlekkeloos. Wanneer ik de pc aanzet, dan duurt het l wel 5 minuten totdat ik het biosscherm zie, waarna ik een foutmelding krijg dat een van de ATX12V connectoren niet verbonden is. Dit klopt echter niet, want als ik vervolgens de bios open zie ik dat deze lane gewoon werkt. Als ik daarna de optimised defaults laad, boot de computer wel. De computer geeft aan dat de TPM van firmware naar discrete veranderd wordt, ik heb alleen echter geen discrete TPM module.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Moederbord: Asus Prime B650 plus
Processor: AMD Ryzen 7 7700x
Koeler: Masterliquid ML240L
RAM: KF552C40BBAK2-32: 2x 16gb DDR5 5200Mhz van Kingston
Voeding: Corsair TX750M
Videokaart: Gigabyte RTX4070
Behuizing: Fractal Design Pop Air
M2: SkHynix 500gb
SSD1: Samsung 870 EVO 1tb
SSD2: Kingston A400 240gb
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- RAM is al afzonderlijk getest
- Voltages van voeding zijn binnen limieten
- De voeding aan laten staan zorgt ervoor dat de computer na een korte tijd (<30 min.) normaal herstart, hierna echter niet meer.
- TPM-instellingen zijn handmatig veranderd.
Ik heb recent een computer gebouwd, echter het booten van deze pc verloopt nog niet vlekkeloos. Wanneer ik de pc aanzet, dan duurt het l wel 5 minuten totdat ik het biosscherm zie, waarna ik een foutmelding krijg dat een van de ATX12V connectoren niet verbonden is. Dit klopt echter niet, want als ik vervolgens de bios open zie ik dat deze lane gewoon werkt. Als ik daarna de optimised defaults laad, boot de computer wel. De computer geeft aan dat de TPM van firmware naar discrete veranderd wordt, ik heb alleen echter geen discrete TPM module.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Moederbord: Asus Prime B650 plus
Processor: AMD Ryzen 7 7700x
Koeler: Masterliquid ML240L
RAM: KF552C40BBAK2-32: 2x 16gb DDR5 5200Mhz van Kingston
Voeding: Corsair TX750M
Videokaart: Gigabyte RTX4070
Behuizing: Fractal Design Pop Air
M2: SkHynix 500gb
SSD1: Samsung 870 EVO 1tb
SSD2: Kingston A400 240gb
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- RAM is al afzonderlijk getest
- Voltages van voeding zijn binnen limieten
- De voeding aan laten staan zorgt ervoor dat de computer na een korte tijd (<30 min.) normaal herstart, hierna echter niet meer.
- TPM-instellingen zijn handmatig veranderd.