MSI Vector

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:14
Ik zag de volgende laptop in de aanbieding:
https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=pdl

Nu zat ik in de eerste instantie de volgende laptop te kijken
https://tweakers.net/pric...rus-15-bsf-73ee754sh.html

Het verschil is dat de MSI een i9 12800 (last gen),1200p scherm en een 4080 heeft.

De Gigabyte heeft een i7 13700, 1440p scherm (met full rgb) en een 4070.

Nu neig ik naar de MSI vanwege de betere videokaart. CPU is volgens mij als ik de benchmarks die ik heb opgezocht moet geloven vrijwel gelijkwaardig zijn aan die van de MSI.

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met het beeldscherm? Deze lijkt nogal "meh" voor een laptop van dit kaliber. Als deze gelijkwaardig is aan het scherm in mijn Asus G751 dan vind ik het prima.

De MSI lijkt me de betere deal wat vinden jullie? Ik ga natuurlijk gamen (Starfield moet hij kunnen trekken) en eventueel wat autocad.

Alle reacties

• Annihilism
De Gigabyte lijkt nu ineens in de aanbieding.

Zijn er nog meer verwachte prijsdalingen? Nu is de Gigabyte wel erg interessant. Dat scherm op de MSI is gewoon niet oké voor een laptop van dit kaliber, ik kwam er na een aantal reviews achter dat er een 65% sRGB scherm in zit... Dat is toch niet meer van deze tijd? Full hd kon ik nog mee leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tacticusa
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-02 14:22
Ik zie ook dat deze Lenovo laptop in de aanbieding is met vergelijkbare specs aan de Gigabyte voor 200 EUR minder (wel met AMD cpu, die min of meer evenwaardig is. Bij 1440p gaming zal de GPU overigens quasi altijd de bottleneck zijn). Zou dat eventueel een optie kunnen zijn? Het heeft bovendien een 16:10 resolutie, wat iets prettiger werkt. Bovendien lijken de helderheid en het kleurberijk van het scherm een stuk beter (zie deze link) voor een test, het scherm is identiek aan de lenovo legion pro 5 8th gen daar getest.

uitvoering: Lenovo Legion Slim 5 16APH8 (82Y9004SMH)

[ Voor 2% gewijzigd door tacticusa op 10-08-2023 12:29 . Reden: spelling ]

• Annihilism
Dat is ook wel een mooi apparaat. Ook mooi uiterlijk.

Mijn budget is in principe 1800 euro voor een 4070 laptop. Voor een 4080 wil ik dit ophogen naar 2k.

Ik heb in het verleden veel laptops gerepareerd en zou in principe voor 150 euro een QHD 100%srgb in de MSI kunnen tillen maar ja.. dan ben ik de garantie wel kwijt. Ik zou het mooi vinden als ik de laptop ergens kan bekijken (de MSI) of eventueel een model met hetzelfde scherm.

Ik heb hier een Mediamarkt en BCC in de buurt (Emmen/Hoogeveen) maar die hebben de GP68 niet staan.

Weet iemand toevallig welk model hetzelfde scherm heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
tacticusa schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:26:
Ik zie ook dat deze Lenovo laptop in de aanbieding is met vergelijkbare specs aan de Gigabyte voor 200 EUR minder (wel met AMD cpu, die min of meer evenwaardig is. Bij 1440p gaming zal de GPU overigens quasi altijd de bottleneck zijn). Zou dat eventueel een optie kunnen zijn? Het heeft bovendien een 16:10 resolutie, wat iets prettiger werkt. Bovendien lijken de helderheid en het kleurberijk van het scherm een stuk beter (zie deze link) voor een test, het scherm is identiek aan de lenovo legion pro 5 8th gen daar getest.

uitvoering: Lenovo Legion Slim 5 16APH8 (82Y9004SMH)
@Annihilism Als je nog op zoek was naar een laptop, bovenstaande laptop is nu flink afgeprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
Thx voor de reacties. Ik ben toch voor de Vector gegaan. Tot nu toen geen spijt van ;). 4080 is een beest van een kaart.
Pagina: 1