Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gm3
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 16:56
Ik ben op zoek naar een Denon receiver en wil daar een 7.1 (2 plafond speakers) op aan sluiten. Daarnaast wil ik ook dat deze receiver nog een extra zone met 2 of 4 plafond speakers kan aansturen in de keuken / eetgedeelte.

Het is voor mij niet helemaal duidelijk of ik hiervoor de multi-zone setup kan gebruiken zonder dat ik nog een extra amp nodig heb voor deze zone.

Heeft iemand advies voor de juiste versterker hiervoor?

Beste antwoord (via Gm3 op 16-08-2023 22:53)

• Hottknife
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-04 20:04
Een Denon AVC-X3800h Heeft 9 Versterkte kanalen. Je zou hiermee dus heel goed 7 speakers en een sub in de woonkamer (Main Zone) kunnen aansturen, en 2 speakers voor in de keuken (Zone 2).

Je kunt via de bijgeleverde app de keuken en woonkamer los van elkaar aan of uitzetten, en beide ruimtes hebben hun eigen volume regeling.
Houd er wel rekening mee dat de versterker maar één enkele streamingsbron tegelijk aan kan. Dat wilt zeggen dat je in de twee ruimtes wel hetzelfde kunt af spelen (beide hetzelfde spotify album of internet radio station) maar dat je bijvoorbeeld niet twee verschillende spotify nummers, of spotify in de woonkamer en internetradio in de keuken kunt luisteren.
TV kijken in de woonkamer en spotify in keuken is wel gewoon mogelijk.

wil je 4 speakers in de keuken? Dan zal je een extra eindversterker moeten aanschaffen met minimaal 2 kanalen.
een andere optie is om voor de keuken een volledig losse versterker met 4 kanalen te kopen (Bijvoorbeeld de Denon DRA-800H). Deze maakt gebruik van hetzelfde streamingsplatform als de AVC-X3800h (namelijk HEOS). Hierdoor kunnen de twee apparaten ook samengevoegd worden via de Heos App zodat ze beide hetzelfde afspelen. Bij deze oplossing is het wel mogelijk om twee verschillende spotify accounts tegelijk te gebruiken.

Mijn advies zou zijn om naar een goeie speciaal zaak te gaan voor advies en je situatie daar voor leggen.
wellicht dat zij nog betere alternatieven kunnen aanraden waar je zelf nog niet aan had gedacht.

Succes!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hou rekening met twee dingen:
- je zult niet alle bronnen naar je zone2 kunnen sturen (HDMI aangesloten spul al niet iirc)
- In principe zijn de meeste receivers 7.2, maar dan kun je geen versterkte multizone meer hebben want die speakerterminals zijn dan al bezet

Leidt tot vraag: wat is je budget, en wat wil je in de keuken afspelen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gm3
The Eagle schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 19:16:
Hou rekening met twee dingen:
- je zult niet alle bronnen naar je zone2 kunnen sturen (HDMI aangesloten spul al niet iirc)
- In principe zijn de meeste receivers 7.2, maar dan kun je geen versterkte multizone meer hebben want die speakerterminals zijn dan al bezet

Leidt tot vraag: wat is je budget, en wat wil je in de keuken afspelen?
Bedankt voor je reactie! Het gaat voornamelijk om bijvoorbeeld Spotify in combinatie met de main zone. Budget maakt niet heel veel uit, als het maar goed werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dus je bent indien nodig bereid zeg 3000 euro of meer uit te geven voor een beetje Spotify in de keuken als dat nodig is? Zeker weten? :P

Verder: wat had je zelf al gezocht en gevonden?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gm3
The Eagle schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 20:21:
Dus je bent indien nodig bereid zeg 3000 euro of meer uit te geven voor een beetje Spotify in de keuken als dat nodig is? Zeker weten? :P

Verder: wat had je zelf al gezocht en gevonden?
Nouja 3000 is te overdreven natuurlijn, had zelf wat opties gezien met een 9.1 of 11.1 Denon voor rond de 1000. Mijn vraag zou zijn of ik bijvoorbeeld mijn doel goed kan bereiken met een Denon AVC-X3800H of betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:13
Ik kan je mijn setup wel delen

Sonos systeem gekozen met fives, ones, move, beam en roam in alle ruimtes, en een Sonos port in de woonkamer. Op de port zit de platenspeler (kan ik delen op het hele systeem) en de port zit op een home theater 7.1 NAD versterker. Zo heb ik ook Sonos in mijn woonkamer en overal in het huis multi room geluid.

Waar heb ik naar gekeken en geluisterd voor het beste multi room systeem.

1. Geluidskwaliteit
2. Gebruiksvriendelijkheid, Spotify toevoegen speakers /firmware/app bediening
3. Mogelijkheden multiroom met een versterker zoals NAD.
4. Integratie in ee domotica systeem zoals home assistant

Systemen waar we naar gekeken hebben
Denon heos
Yamaha musiccast
Bluesound

Sonos kwam voor ons by far het beste uit de test. Denon een ok 2e de rest onvoldoende voor ons.

👌🏻

Kan in detail wel ingaan waarom maar vooral de tip. Kijk voor multiroom echt naar systemen die daar voor gemaakt zijn,zoals een Sonos.

En ga vooral luisteren en uitproberen.

Als je meer vragen hebt schiet maar raak 😉

[ Voor 15% gewijzigd door Falcon Heavy op 08-08-2023 20:34 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hottknife
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-04 20:04
Een Denon AVC-X3800h Heeft 9 Versterkte kanalen. Je zou hiermee dus heel goed 7 speakers en een sub in de woonkamer (Main Zone) kunnen aansturen, en 2 speakers voor in de keuken (Zone 2).

Je kunt via de bijgeleverde app de keuken en woonkamer los van elkaar aan of uitzetten, en beide ruimtes hebben hun eigen volume regeling.
Houd er wel rekening mee dat de versterker maar één enkele streamingsbron tegelijk aan kan. Dat wilt zeggen dat je in de twee ruimtes wel hetzelfde kunt af spelen (beide hetzelfde spotify album of internet radio station) maar dat je bijvoorbeeld niet twee verschillende spotify nummers, of spotify in de woonkamer en internetradio in de keuken kunt luisteren.
TV kijken in de woonkamer en spotify in keuken is wel gewoon mogelijk.

wil je 4 speakers in de keuken? Dan zal je een extra eindversterker moeten aanschaffen met minimaal 2 kanalen.
een andere optie is om voor de keuken een volledig losse versterker met 4 kanalen te kopen (Bijvoorbeeld de Denon DRA-800H). Deze maakt gebruik van hetzelfde streamingsplatform als de AVC-X3800h (namelijk HEOS). Hierdoor kunnen de twee apparaten ook samengevoegd worden via de Heos App zodat ze beide hetzelfde afspelen. Bij deze oplossing is het wel mogelijk om twee verschillende spotify accounts tegelijk te gebruiken.

Mijn advies zou zijn om naar een goeie speciaal zaak te gaan voor advies en je situatie daar voor leggen.
wellicht dat zij nog betere alternatieven kunnen aanraden waar je zelf nog niet aan had gedacht.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-05 20:53
Denon heet het HEOS-MultiRoom systeem.

Als je graag voor Denon spul wilt hebben, dan zou ik aanraden om HEOS speaker(s) erbij te kopen. Wij wilde graag in de keuken muziek luisteren en dit ook tegelijk in de kamer afgespeeld hebben, works like a charm.
Pagina: 1