Bedankt voor de input tot nog toe.
- wat is je budget? => minder dan 100 euro
- welke snelheid wil je draadloos halen? => voldoende om vlot HD te streamen via chromecast in de directe nabijheid
- wat voor apparaten wil je erop aansluiten? => chromecast, laptop, twee smartphones
- hoe denk je te weten dat een enkele AP in de woning zal voldoen? (dat is voor een gemiddelde gezinswoning namelijk niet het geval...) => nu is er ook maar een en dat voldoet (maar powerline en daar wil ik van af)
- in wat voor omgeving woon je (drukke stad vs afgelegen platteland)? => platteland (niet voor mij)
- waar verwacht je het in de woning te plaatsen? (op een kast? aan muur of plafond gemonteerd?) => centrale leefplaats, in een stopcontact
- welke features naast kale WiFi access moet de AP leveren? => geen
- hoeveel instellingen wil je beschikbaar hebben? => onbelangrijk
- eventuele estetische eisen aan het apparaat? => geen
Liefst montage in een stopcontact (naast de contactdoos waar de ethernet kabel toekomt) wegens eenvoudige en cleane setup (geen adapters, geen kabels behalve een patch van 25 cm, geen vrijstaande toestellen, geen zaken aan de muur te bevestigen, ...)
Fritz!Repeater 1200AX is inderdaad een repeater maar ook gewoon een AP. Van alle compacte stopcontact achtige repeaters / routers krijgt die de beste reviews op verschillende sites. Vandaar mijn keuze voor de Fritz. Die zou perfect stand-alone kunnen werken zonder andere Fritz toestellen.
Het enige wat ik nog mis bij bovenstaande is een tweede LAN poort zodat er eventueel ook iets bekabeld kan aangesloten worden. Vroeger had ik een Netgear Trek N300 Travel Router, het is eigenlijk zoiets wat ik zoek, maar dan idealiter in een wat aantrekkelijker formaat zoals de Fritz.
[
Voor 8% gewijzigd door
areslagae op 09-08-2023 22:43
]